خبرگزاری فرانسه گزارش داد، این خبر که مقامات توکیو از تایید آن سر باز زدند، از جانب رسانه‌های محلی مهم این کشور گزارش شده است.

روزنامه "ماینیچی شیمبون" به نقل از یک منبع خبری دولتی نوشت، این مذاکرات ممکن است در حاشیه نشست انجمن منطقه‌ای آسه‌آن که ماه اوت در سنگاپور برگزار می‌شود، صورت گیرد.

یوشیهیده سوگا، دبیرکل کابینه دولت ژاپن نیز از تایید این گزارش ممانعت کرد.

او در کنفرانسی خبری گفت: ما از گزارش‌های رسانه‌ها مطلع هستیم. هیچ تصمیمی برای حضور یا عدم حضور وزیر خارجه در نشست حاشیه آسه‌آن گرفته نشده است.

خبرگزاری کیودو نیز به نقل از یک منبع آگاه اظهار کرد، توکیو پیشنهاد نشست وزرای امور خارجه این دو کشور را به پیونگ‌یانگ ابلاغ کرده است.

خبرگزاری کیودو روزنامه ماینیچی خاطر نشان کردند، مقامات ژاپنی پیش از اقدام برای مذاکرات احتمالی وزیران، نتیجه نشست آمریکا و کره شمالی را ارزیابی خواهند کرد.

آخرین مذاکرات وزیران توکیو و پیونگ‌یانگ به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد که این گفت‌وگو نیز در حاشیه نشست آسه‌آن صورت گرفت.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن موضع سخت خود را علیه پیونگ‌یانگ حفظ کرده و خواستار ادامه تحریم‌ها علیه این کشور و همچنین اعمال حداکثر فشار بر کره شمالی شده است.

آبه در عین حال می‌گوید، در نهایت ژاپن باید مذاکراتی مستقیم را با کره شمالی برگزار کند تا مساله‌ای که آدم‌ربایی شهروندان ژاپنی در کره شمالی به وجود آورد، حل شود.

آبه در ۷ ژوئن و در آستانه مذاکرات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با ترامپ دیدار خواهد کرد تا در خصوص مذاکرات با کره شمالی و اهمیت مساله آدمربایی برای توکیو با او گفت‌وگو کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.