تاثیر تیتراژ برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیون را در دیده شدن و بیشتر مطرح شدن این آثار نمی‌توان نادیده گرفت. این بحث درباره برنامه و مجموعه‌های مناسبتی تلویزیون اما بیشتر مطرح است و از همین رو قطعه‌هایی که برای سریال‌ها و ویژه‌برنامه‌های این ماه توسط خواننده‌های مختلف خوانده شده بیشتر در ذهن مخاطبان مانده است.

در میان برنامه‌های مناسبتی ماه رمضان، «ماه عسل» سابقه‌ای طولانی‌تر دارد و خواننده‌های زیادی هم برای این برنامه خوانده‌اند. «ماه عسل» تا سال 90 تنها از یک خواننده در تیتراژ ابتدایی‌اش استفاده می‌کرد اما از همان سال برنامه با دو تیتراژ، یعتی ابتدایی و پایانی روی آنتن رفت و مهدی یغمایی قطعه ابتدایی و مهدی یراحی قطعه پایانی این برنامه را خواندند.

محسن یگانه اولین خواننده‌ای بود که تیتراژ «ماه عسل» را در سال 86 خواند و البته بار دیگر در سال 95 هم موسیقی ابتدایی این برنامه را خواند.

مهدی یراحی اما تا به حال بیشترین قطعه را برای این ویژه برنامه ماه رمصانی خوانده است و به نوعی رکورددار خواندن برای «ماه عسل» است. صدای یراحی اولین بار سال 88 در این برنامه شنیده شد، دو سال بعد هم قطعه «هر جای دنیایی دلم اونجاست» را خواند که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. یراحی بار دیگر در سال 92 قطعه «سازش» را خواند و یک سال بعد هم «بغض تو» با صدای او در پایان برنامه شنیده شد.

قطعه‌ «نگران من» با صدای مرتضی پاشایی که در سال 93 و اوج بیماری این خواننده برای «ماه عسل» خوانده شد هم از جمله قطعه‌هایی بود که به عنوان تیتراژ ابتدایی این برنامه پخش شد و به دلیل شرایط ویژه‌ای که خواننده‌اش داشت تا اندازه زیادی مورد توجه قرار گرفت.

نکته مهم اما درباره تیتراژ امسال این برنامه حضور خواننده‌های نوظهوری است که مخاطب سابقه ذهنی هنری طولانی از آنها ندارد، بهنام بانی حدود یک سال است که به شکل جدی فعالیت‌اش به عنوان خواننده را آغاز کرده و مسیح و آرش هم بعد از مدت یاید که از مجاز شدنشان نگذشته است به عنوان خواننده تیتراژ در برنامه‌ای که سابقه طولانی در تلویزیون دارد حضور پیدا کردند. به بهانه روی آنتن رفتن «ماه عسل 97» مروری داشته‌ایم به سابقه و خواننده‌هایی که تیتراژ این برنامه را خوانده‌اند.

سال پخش

نام خواننده

نام قطعه

تیتراژ ابتدایی یا انتهایی

1386

محسن یگانه

خیال تو

ابتدایی

1388

مهدی یراحی

هوای تو

ابتدایی

1390

مهدی یغمایی

حس می‌کنم تو رو

ابتدایی

1390

مهدی یراحی

هر جای دنیایی دلم اونجاست

انتهایی

1391

بنیامین بهادری

گریه در ماه

ابتدایی

1391

حامد زمانی

دستمو بگیر

انتهایی

1392

فرزاد فرزین

ماه عسل 92

ابتدایی

1392

مهدی یراحی

سازش

انتهایی

1393

مرتضی پاشایی

نگران منی

ابتدایی

1393

مهدی یراحی

بغض تو

انتهایی

1394

امیرعلی بهادری

ماه عسل 94

ابتدایی

1394

احسان خواجه‌امیری

بغض

انتهایی

1395

محسن یگانه

هر چی تو بخوای

ابتدایی

1396

محمدعلیزاده

ماه عسل 96

ابتدایی

1396

سینا شعبانخانی

ماه عسل 96

انتهایی

1397

بهنام بانی

ماه عسل 97

ابتدایی

1397

مسیح و آرش

ماه عسل 97

انتهایی

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.