غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی می گوید: یکی از نمایندگان مشهور و تندروی اصولگرا می گفت من عارف را به لاریجانی ترجیح می دهم و بیشتر می پسندم. بخشی از فراکسیون ولایی نیز به عارف رای دادند. حتی شما دیدید که در دور دوم، رای عارف بیشتر هم شد یعنی باز هم عده دیگری از ولایی ها به عارف رای دادند؛ البته نه اینکه ائتلافی وجود داشته باشد بلکه از آنجا که از آقای لاریجانی دل خوشی ندارند به آقای عارف رای دادند.

او درباره روند کاری آینده مجلس با انتخابات امروز گفت: ضرورت دارد آقای لاریجانی یک خانه تکانی انجام دهد. چون نماینده ها در سیستم اداری و ارتباطی از ایشان دلخور بودند. فکر می کنم آقای لاریجانی باید یک تلطیف قلوبی انجام دهند.

ایمن آبادی ادامه داد: در جلسه صبح امروز نماینده ها از آقای لاریجانی ابراز دلخوری کردند. الان حدود یک سال و نیم یا دو سال است که ایشان با نماینده ها جلسه ای برگزار نکرده اند. قبلا یکشنبه ها صبح در قالب صبحانه کاری با نماینده ها جلسه می گذاشتند اما یک سال و نیم تا دو سال است این موضوع را تعطیل کرده اند. حال یا سرشان شلوغ است یا احساس کرده بودند که اهمیتی ندارد. اما فکر می کنم این جلسات باید تجدید شود.

او همچنین گفت: بیش از موضع گرایش های سیاسی و فراکسیونی، مقبولیت پزشکیان و مطهری باعث رای آوردن مجدد آنها شد.

ایمن آبادی در پاسخ به این سوال که آیا درلحظات آخر ائتلافی بین فراکسیون ها انجام شد که پزشکیان و مطهری به راحت رای نمایندگان را به دست آوردند؟، گفت: نه. ائتلافی نبود. واقعیت آن است که آقای پزشکیان در اقوام و آقای مطهری در کف نمایندگان، مقبولیت دارند و بیشتر کارکتر خودشان باعث رای آوردنشان شد. البته نمی خواهم بگویم فراکسیون امید کاره ای نبود، اما نقش شخصیت خودشان زیاد است.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تعداد مخالفان علی مطهری در مجلس زیاد است؟، گفت: صدایشان بلند است اما خیلی زیاد نیستند. علی مطهری در مجلس محبوب است چون از جمله شخصیت هایی است که نیامده تا نماینده شود؛ یعنی وابسته به کرسی نمایندگی نیست وگرنه این حرف هایی را که معمولا مطرح می کند، نمی زد.

او ادامه داد: من می شنیدم که خیلی ها در فراکسیون مستقلین هم تمایل داشتند به مطهری رای بدهند. در واقع، آقایان پزشکیان و مطهری، پایگاه شخصیتی خودشان را فارغ از گرایش های سیاسی در مجلس دارند. مثلا ترک زبان ها آقای پزشکیان را دوست دارند و به او رای می دهند و آقای مطهری هم به خاطر روحیه آزادگی شان محبوبیت دارند و فعلا کسی نمی تواند با اینها رقابت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.