روزنامه قطری الشرق فاش کرد در پی هک شبکه ماهواره‌ای «beIN SPORTS» قطر از سوی سعودی‌ها، این شبکه شکایتی را به فیفا در خصوص مالکیت معنوی خود که در طی ماه‌های گذشته نقض شده است، ارائه داد.

روزنامه الشرق قطر اعلام کرد: پس از شکایت beIN SPORTS به فیفا برای تضمین حقوق مالکیت معنوی خود که در ماه‌های گذشته مورد حمله قرار گرفت، حال این موضوع رنگ و بوی قانونی و رسمی به خود گرفته و این شرکت رسانه‌ای از بسیاری از شرکت‌ها و کارشناسان بین المللی به منظور آماده سازی پرونده‌ای قانونی که این اقدام مجرمانه را از سوی شخصیت‌ها و سازمان‌های سعودی به اثبات می‌رساند، کمک گرفت.

روزنامه الشرق به نقل از یک مسئول در شبکه beIN SPORTS نوشت: این شبکه تمامی اقدامات قانونی را برای ارائه پرونده جرایم سایبری به فیفا به منظور اتخاذ تدابیر لازم برای مجازات عاملان آن بکار بسته است.

وی در ادامه افزود: ما پرونده‌ای کاملا فنی و قانونی را به فیفا ارائه دادیم که شامل تمامی شواهدی است که مجرمان را در این موضوع محکوم می‌کند. ما در این مسأله به شرکتی فرانسوی و یک شرکت هلندی متخصص در زمینه اطلاعات و رصد اقدامات سایبری و هک تلویزیونی مراجعه کردیم. طبق تحقیقات ۷ ماهه، بسیاری از حقایق مشخص شد که مهمترین آن‌ها این مسأله بود که سرمنشأ عملیات هک از عربستان سعودی و بطور مشخص از ریاض بوده است.

وی همچنین با شریک دانستن شرکت‌های اروپایی و آمریکایی در عملیات هکری سعودی‌ها گفت: شرکت ماهواره‌ای «عرب‌ست» نیز به نوبه خود در این هک نقش داشته است؛ همچنانکه تحقیقات فنی نشان می‌دهد برخی شرکت‌های اروپایی و آمریکایی در این عملیات دست داشته‌اند که ما با برخی جزئیات، آن را در پرونده شکایت به فیفا ارائه دادیم.

گفتنی است شبکه بین اسپورت قطر، یک شبکه ورزشی زیر مجموعه beIN Channels Network است که برنامه‌های خود را در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا، فرانسه، آمریکا کانادا، اندونزی، فیلیپین، هنگ کنگ، تایوان، استرالیا و اسپانیا پخش می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.