«محمد بارکیندو » روز چهارشنبه در «همایش بین المللی نفت و گاز خزر - ۲۰۱۸» در باکو، افزود: یکی از مسائل عمده پیشروی اوپک پس از توافق نفتی وین میان صادرکنندگان عضو و غیر عضو این سازمان ایجاد تعادل در بازار انرژی و تامین تدریجی سرمایه گذاری در صنعت نفت است.

وی افزود: سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) ساز و کار و اقدامات خاصی در رابطه با شوک ها و تغییرات آینده بازار نفت انجام خواهد داد.

بارکیندو، اطمینان بخشی در بازار نفت را از وظایف عمده اوپک عنوان کرد و اظهار داشت: برای آمادگی، مقابل شوک های آینده و تغییرات غیرمترقبه در بازار نفت، اقدامات و ساز و کار خاصی در نظر گرفته ایم. 

دبیر کل اوپک گفت: همراه با دستاوردهای موجود باید به چشم اندازهای بلند مدت نظر کنیم و یکی از چالش های عمده پیشروی ما تامین سرمایه گذاری مطابق با تقاضای صنعت نفت است. 

بارکیندو افزود: در سال ۲۰۱۸ میلادی حجم سرمایه گذاری در صنعت نفت باید افزایش یابد، ولی با این حال، تاکنون شاهد سرمایه گذاری قابل توجه در این حوزه نبودیم.

وی، تنها راه مقابله با چالش های موجود در بازارهای نفت را همکاری همه کشورهای تولید کننده عنوان کرد. 

بیست و پنجمین همایش بین المللی نفت و گاز خزر روز چهارشنبه با حضور دبیران کل سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک)، مجمع کشورهای صادر کننده گاز، مسئولان و نمایندگان ۳۸ کشور جهان در باکو آغاز به کار کرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.