بی بی سی گزارش داد، نتایج تجزیه‌وتحلیل محققان دانشگاه هاروارد و دیگر دانشگاه‌های آمریکا بر نمرات ۱۰ میلیون دانش‌آموز راهنمایی در آمریکا طی ۱۳ سال نشان می‌دهد که هوای داغ تأثیر منفی بر نتایج امتحانات دارد.

محققان دانشگاه‌های هاروارد، دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس و دانشگاه جورجیا استیت مدعی‌اند که در این مطالعه به شواهد روشنی دست‌یافته‌اند که زمانی که دما بالاتر می‌رود، بازدهی در مدرسه پایین می‌آید.

این محققان عملکرد دانش‌ آموزان راهنمایی در امتحانات را بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ میلادی و در شرایط آب‌ و هوایی متفاوت در آمریکا بررسی کرده‌اند.

این تحقیق نشان می‌دهد در سال‌هایی که گرمای هوا بالاتر است، احتمال گرفتن نمرات پایین برای دانش‌آموزان بیشتر بوده و در سال‌هایی که هوا خنک‌تر است، نمرات‌ آن‌ها بهتر می‌شود.

محققان در این مطالعه با بررسی نسبت گرما و یادگیری متوجه شدند که هوای داغ‌تر درس خواندن را در مدرسه و تمرکز بر نوشتن مشق بیرون از مدرسه را سخت‌تر می‌کند.

پژوهشگران محاسبه کردند که طی یک سال به‌طور میانگین در ازای افزایش ۰.۵۵ سانتی‌گراد، یک درصد افت در یادگیری رخ می‌دهد.

بر اساس نتایج این مطالعه، به نظر نمی‌رسد که روزهای سردتر به عملکرد دانش‌آموزان صدمه بزند اما وقتی دما به بیش از ۲۱ سانتی‌گراد می‌رسد، تأثیر منفی قابل‌توجه است. همچنین کاهش در یادگیری زمانی که دما به بالای ۳۲ درجه سانتی‌گراد و حتی بیشتر از ۳۸ درجه می‌رسد، شتاب پیدا می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.