به گزارش گاردین، پائولو گوئررو، کاپیتان تیم ملی پرو از سوی دادگاه عالی سوئیس از اتهام دوپینگ تبرئه شد و به این ترتیب می‌تواند در جام جهانی بازی کند.

گوئررو در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ بعد از بازی مقابل آرژانتین در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸، تست دوپینگ داد که نتیجه آن مثبت بود و مشخص شد که او از یک ماده مخدر مشتق شده از کوکایین استفاده کرده است. او اما ادعا کرد که این ماده نیروزا نبوده و به این ترتیب دوپینگ نکرده است. گوئررو حتی مدعی شده که این ماده را به صورت ناخواسته و در یک چای آلوده مصرف کرده است. با این حال آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) کاپیتان تیم ملی پرو را برای یک سال از حضور در میادین محروم کرد که این مدت شامل اولین حضور پرو در جام جهانی از سال ۱۹۸۲ می‌شد.

این محرومیت با اعتراض گوئررو به دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) برای مدت موقت به حالت تعلیق درآمد، اما این سازمان هم در ماه جاری محرومیت گوئررو را تأیید کرد و آن را به ۱۴ ماه افزایش داد تا او اعتراض خود را به دادگاه عالی سوئیس ببرد و این دادگاه اکنون او را تبرئه کرده است. دادگاه CAS صبح امروز (پنجشنبه) اعلام کرده بود در صورت تبرئه شدن گوئررو توسط دادگاه عالی سوئیس، دیگر در پروسه قانونی حضور او در جام جهانی دخالت نمی‌کند و به حکم این دادگاه برای لغو محرومیتش اعتراضی نخواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.