در مرحله چهارم از مسابقات دایموند لیگ سال ۲۰۱۸، احسان حدادی که در رده بندی ورودی پرتابگران دیسک در جایگاه چهارم قرار داشت. در رُم ایتالیا به مصاف پرتابگران صاحب نامی، چون "داکرز فدریک" از جاماییکا، " میسون فینلی" از آمریکا، " اندریوس گودزیوس" از لیتوانی، " رابرت هارتینگ" از آلمان، " هانس" از ایتالیا، " پیوتر مالاچوفسکی"  از لهستان، "روبرت اوربانک" از لهستان، "دنیل استال"، از سوئد و " لوکاس ویس شیدینگر" از اتریش رفت در نهایت به رتبه سوم رسید.

هر ورزشکار تنها می‌توانست سه پرتاب داشته باشد که حدادی در پرتاب اول رکورد ۶۳.۳۲ متر را ثبت کرد. او در پرتاب‌های دوم و سوم به ترتیب رکورد ۶۵.۹۳ و ۶۴.۳۴ را به ثبت برساند و توانست همراه با فدریک داکرس، آندریوس گودزیوس، رابرت هارتینگ، دانیل استال و میسون فینلی جواز حضور در فینال را بدست آورد.

او در فینال هم به ترتیب در پرتاب‌های چهارم تا ششم نیز رکورد‌های ۶۲.۸۱، ۶۳.۰۵ و ۶۳.۰۳ متر را پرتاب کرد در پایان با همان رکورد ۶۵.۹۳ متر که در مرتبه دوم پرتاب کرد پس از فدریک داکرس و آندریوس گودزیوس به عنوان با ارزش سوم دست یافت. تا پس از چند سال غیبت کارش را با قدرت در این مسابقات آغاز کند. رابرت هارتینگ، دانیل استال و میسون فینلی هم رتبه‌های چهارم تا ششم را تصاحب کردند.

پرتابگرانی، چون هانس کِیرچلر، فیلیپ میلانو، پیوتر مالاخوفسکی، روبرت اوربانک، لوکاس ویس شیدینگر کسانی بودند که در همان مرحله مقدماتی با عملکردی ضعیف به کار خود پایان دادند.

حدادی با کسب ۶ امتیاز پس از داکرس و گودزیوس بالاتر از هارتینگ، فینلی میسون، لوکاس ویس شیدینگر و روبرت اوربانک در رده سوم قرار دارد.

حدادی در لیگ دوومیدانی رُم سوم شد

مرحله دوم لیگ الماس روز ۱۷ خردادماه (۷ ژوئن، به وقت محلی ۲۰:۵۰) در اسلو نروژ پیگیری خواهد شد.

لیگ الماس هر ساله در ۱۴ مرحله در کشور‌های مختلف جهان (۲ مرحله در قاره آسیا، ۲ مرحله در قاره آمریکا و مابقی در اروپا) برگزار می‌شود و هر ماده دوومیدانی تنها در هفت مرحله این مسابقات برگزار می‌شود.

مسئولان برگزارکننده هر ساله از برترین دوومیدانی کاران جهان در مواد مختلف برای شرکت در این لیگ دعوت می‌کنند.

احسان حدادی رکورددار پرتاب دیسک آسیا و نفر دوم المپیک لندن در سال ۲۰۱۲ تنها دوومیدانی کار کشورمان است که به تمامی مسابقات پرتاب دیسک لیگ الماس دعوت می‌شود.

در پایان مسابقات لیگ الماس به بهترین ورزشکاران در طول تمامی رقابت‌ها یک الماس با ارزش داده می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.