وی خاطر نشان کرد که چین نگران بحران در نوار غزه و افزایش تنش ها میان دو طرف خاورمیانه است و از همه جوانب ذی ربط می خواهد خویشتنداری نشان دهند.

وی تاکید کرد جامعه بین المللی نیز از صلح و ثبات خاورمیانه پشتیبانی می کند و از دیدگاه چین طرف های ذی ربط باید هر چه سریعتر مذاکرات صلح را از سرگیرند.

تارنمای یی سی چین از قول نماینده دایم این کشور در سازمان ملل آورده است: چین از حق حاکمیت فلسطین بر سرزمین های اشغالی و بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی و با پایتختی بیت المقدس پشتیبانی می کند.

وی ابراز امیدواری کرد که همه طرف ها از خود خویشتنداری نشان داده و اقدامات نظامی علیه یکدیگر را متوقف کنند و افزود که چین در خاورمیانه فعالتر خواهد شد و برای پیشبرد صلح تلاش خواهد کرد.

از سوی دیگر &#۳۹;گونگ شیائو شنگ&#۳۹; فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه که در مصر به سر می برد تاکید کرده است اسراییل باید فورا درگیری‎های خشونت بار را متوقف کند چرا که تنها راه حل مسائل اسراییل و فلسطین، مذاکره و گفت و گو است.

او روز گذشته در یک نشست خبری در قاهره گفت: هدف از سفر من به فلسطین، اسراییل و مصر، تبادل نظر با طرف‎های مختلف درباره تنش میان فلسطین و اسراییل و دیگر مسائل مهم خاورمیانه است همه طرف ها نیز از تلاش های جدید چین برای پیشبرد روند صلح خاورمیانه استقبال می کنند.

گونگ شیائو شنگ افزود: چین از نزدیک اوضاع متشنج فلسطین را دنبال می‎کند چین همواره طرفدار حل منازعات میان فلسطین و اسراییل از طریق مذاکرات صلح بوده و مایل است برای کاهش تشنج و برقراری ثبات در این منطقه، نقش بزرگتری و مثبت تری ایفا کند.

او گفت: به نظر چین، جامعه بین المللی باید با اصرار بر طرح دو کشور، بر اساس قطعنامه سازمان ملل و پیشنهاد صلح اعراب، نقش سازنده ای برای حل سیاسی مسایل فلسطین ایفا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.