بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، قرارداد گروهی بیمه درمان، عمر، حادثه، مسئولیت (بار) زائران حج تمتع سال ۱۳۹۷ با شرکت سهامی بیمه ایران منعقد شده است.

بیمه زائران خانه خدا از ۴۸ ساعت قبل از اعزام آغاز می‌شود، به طوری که تمامی زائران حج ۹۷ از دو روز قبل از پرواز، بیمه هستند و در صورت بروز مشکل، بیمه متعهد است که خسارات وارده را تأمین کند.

در طول سفر نیز حاجیان از تمامی مزایای بیمه برخوردار هستند و حتی پس از پایان سفر حج با توجه به برخی مشکلات احتمالی زائران خانه خدا تحت پوشش بیمه حج قرار دارند؛ تا جایی که ۷۲ ساعت یعنی به مدت ۴ روز پس از بازگشت به ایران همچنان بیمه آن‌ها پابرجاست و در صورت ایجاد مشکل امکان استفاده از این بیمه برای آن‌ها مهیا است.

وجوه نقد، طلا، جواهرات، اوراق بهادار، سمعک، عینک، ساعت مچی، کالسکه بچه، ویلچر، دارو و مواد غذایی، گوشی تلفن همراه، عطر و ادکلن و هر آنچه که ماهیت بار ندارد، از تعهدات بیمه برای زائران حج ۹۷ خارج است و زائران باید بدانند که بیشتر مواظب این وسایل باشند چرا که در صورت مفقودی یا مشکلی برای آن‌ها، این چنین وسایلی تحت پوشش بیمه نیست.

به گزارش فارس، امسال بیش از ۸۵ هزار نفر از ایران به حج تمتع مشرف می‌شوند که اولین گروه زائران از ۲۷ تیرماه اعزام خواهند شد و زائران حج تمتع می‌توانند برای مشاهده تعهدات بیمه برای رفاه بیشتر زائران خانه خدا به اینجا مراجعه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.