شاهرخ شهنازی دبیر کل با اشاره به بودجه ای که تا امروز کمیته ملی المپیک از سازمان برنامه ریزی و بودجه و خزانه دولت دریافت کرده، تاکید کرد که این کمیته پیگیر دریافت بخش دیگری از بودجه خود برای تخصیص به فدراسیون هاست. 

وی در گفتگو با خبرنگار مهر همچنین با اعلام اینکه هنوز در رابطه با شعار کاروان ایران و پرچمدار هیچ تصمیمی گرفته نشده، تاکید کرد کرد: تا این لحظه تصمیم بر این است اعضای کاروان ایران با گرمکن های رسمی که از طرف کمیته ملی المپیک با آنها داده می‌شود در مراسم رژه حضور داشته باشند

* خبرگزاری مهر: خوشبختانه کمیته ملی المپیک در رابطه با دریافت بودجه و تخصیص به فدراسیون ها روند خوبی را طی کرده است؟

- شاهرخ شهنازی: کمیته ملی المپیک تا به امروز ۵۰ درصد از بودجه خود را از دولت تحویل گرفته و بخشی از بودجه مصوب برای هر یک از فدراسیون ها را به آنها اختصاص داده است. البته همچنان پیگیری ها ادامه دارد تا اینکه بتوانیم پیش از بازیهای آسیایی بخش دیگری از بودجه خود را دریافت کنیم به محض دریافت بودجه، آن را در اختیار فدراسیونها قرار می دهیم.

تا امروز طی دو مرحله بودجه فدراسیون ها واریز شده است. فکر می کنید تا پیش از بازی های آسیایی چند مرحله بودجه دیگر به فدرسیون ها اختصاص داده شود؟ 

- اینکه تا زمان اعزام چند مرحله دیگر بودجه در اختیار فدراسیون ها قراربگیرد اصلا نشخص نیست اما تلاش ما بر این است تا فدراسیونها بدون هیچ مشکلی به جاکارتا اعزام شوند.

*  ظاهرا کش و قوس برخی فدراسیون ها در رابطه با سهمیه بازی های آسیایی همچنان ادامه دارد؟ 

- آنگونه که می گویید کش و قوس نیست. پیشنهاداتی است که از طرف فدراسیونها و بر اساس کار کارشناسی که انجام داده اند مطرح شده است. در برخی از فدراسیونها مسئولان مربوطه منتظر نتایج مسابقات برون مرزی خود هستند که در انتخابی شان موثر خواهد بود.

* در این مورد نتیجه نهایی چه زمانی مشخص خواهد شد؟

- امیدوار هستیم که تا پایان خردادماه نتایج آن مشخص شود.

* اما ظاهرا برخی فدراسیون ها هم  متقاضی تجدیدنظر در مورد تعداد سهمیه خود برای بازی های آسیایی هستند؟

- ژیمناستیک، پاراگلایدر و سه گانه از جمله رشته هایی بودند که مسئولان آنها درخواست تجدید نظر برای تعداد نفرات اعزامی خود داشتند که امیدواریم به زودی نهایی شود.

* شعار کاروان ایران مشخص شده است؟ 

- به طور حتم کاروان ایران در این دوره از بازیهای آسیایی نیز شعار مخصوصی خواهد داشت اما هنوز در این زمینه تصمیم گیری نکرده ایم.

* پرچمدار چطور؟ در این مورد تصمیمی گرفته شده است؟

- برای انتخاب پرچمدار هم هنوز به هیچ جمع بندی ای نرسیده ایم.

* لباس کاروان ورزش ایران در مراسم افتتاحیه چگونه خواهد بود؟ آیا پیش بینی های لازم صورت گرفته تا مشکلاتی که در رابطه با لباس کاروان ریو به وجود آمد، دوباره تکرار نشود؟

- تا این لحظه تصمیم بر این است اعضای کاروان ایران با گرمکن های رسمی که از طرف کمیته ملی المپیک با آنها داده می‌شود در مراسم رژه حضور داشته باشند اما اگر قرار بر  این شد تا از کت شلوار استفاده کنند و یا طرحی دیگر داشته باشند اعلام می کنیم.

* پاداش مدال آوران بازی های آسیایی از سوی وزارت ورزش اعلام شده است. کمیته ملی المپیک درمورد پاداش پای سکو چه تصمیمی گرفته است؟ 

- برای پاداش پای سکو طرحی آماده شده که در نشست آتی هیات اجرایی مطرح می‌شود و در صورت تصویب اعلام خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.