.شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در نخستین کنگره سراسری حقوق بشر زنان که صبح امروز (جمعه ۱۱‌خرداد) در مجتمع تلاش برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در کنگره امروز دو دستورکار از جمله  تصویب اساسنامه و انتخاب شورای مرکزی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: 

نخستین کنگره سراسری "جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان" برگزار شد

وی با اشاره به شروع به کار جمعیت حمایت از حقوق زنان خاطرنشان کرد: جمعیت ما از سال ۷۰ پروانه فعالیت خود را از وزارت کشور دریافت کرد. هسته اولیه  جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان در ابتدا با حضور ۹ نفر تشکیل شد و تاکید ما این بوده که همواره در چارچوب قانون  اساسی فعالیت کنیم.

وی افزود: به مرور به این نتیجه رسیدیم که زنان به تنهایی نمی‌توانند اهداف را پیش ببرند بنابراین از مردان هم کمک خواستیم تا فعالیت‌های انسانی‌مان را به خوبی پیش ببریم.

مولاوردی ادامه داد: در دولت‌های نهم و دهم علیرغم خیزهایی که برداشته شد هیچ گشایشی صورت نگرفت، در دولت یازدهم هم همزمان با مسئولیت بنده بنا شد، جمعیت فعالیتی نداشته باشد. 

به گفته دستیار ویژه رئیس‌جمهور هدف از ایجاد این تشکل، گسترش و تقویت فرهنگ احترام به حقوق بشر زنان در سراسر جهان است.

مولاوردی با اشاره به راهبردهای جمعیت سراسری حمایت از حقوق بشر زنان گفت: از اهم کارهایی که انجام خواهیم داد، شناسایی وضعیت، جریان‌سازی، ترویج فرهنگ حمایت از زنان و حساسیت آفرینی نسبت به حقوق زنان است.

وی با بیان اینکه به غیر از زنان، مردان هم می‌توانند عضو جمعیت حمایت از حقوق زنان باشند، خاطرنشان کرد: از سال ۸۰ به بعد یازده میلیون تومان یارانه از سوی وزارت کشور دریافت کردیم.

وی تاکید کرد: امروز این واقعیت وجود دارد که بدون مشارکت زنان نمی‌توان هیچ راه حل پایداری برای مشکلات تهدیدآمیز اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پیدا کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.