جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات این آتش‌سوزی گفت: در ساعت ۱۲:۳۲ ظهر امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان پیامبر مرکزی، نرسیده به هجرت مجتمع مسکونی لاله به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سه ایستگاه با امکانات کامل به همراه نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام می‌شود خاطرنشان کرد: محل حادثه یک ساختمان چهارطبقه هفت واحدی بود که در طبقه منهای یک آن موتورخانه ۱۵ متری وجود داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه کارگران مشغول برشکاری بروی یک مخزن گازوییل در این موتورخانه بودند تصریح کرد: در هنگامی که کارگران مشغول کار بودند به‌یکباره آتش‌سوزی می‌شود و این قسمت کاملا شعله‌ور می‌شود.

ملکی با بیان اینکه به سرعت آتش‌خاموش و تخلیه دود انجام شد گفت: افرادی که به سطح پشت‌بام رفته بودند توسط نردبان هیدرولیکی بسلامت و بدون آسیب‌دیدگی خارج شدند در نهایت نیز حدود ۱۵ نفر از ساکنان ساختمان با تلاش آتش‌نشانان و با احتیاط کامل و بدون آسیب‌دیدگی خارج شدند که در این میان یک کودک ۵ الی ۶ ساله نیز حضور داشت که به سلامت خارج شد.

ملکی با بیان اینکه دود بسیار غلیظی طبقات بالایی این ساختمان و ساختمان مجاور را گرفته بود ادامه داد: زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند یک سری از ساکنان ساختمان از آن خارج شده بودند اما تعداد دیگری در محاصره دود غلیظ و در وضعیت ناایمنی گرفتار بودند.

وی خاطرنشان کرد: گروهی از آتش‌نشانان به سرعت به طبقه منهای یک رفته و مشغول خاموش کردن آتش شدند و گروه‌های دیگر به طبقات بالایی رفته و عده‌ای را موفق شدند خارج کرده و عده‌ای را نیز به صلاحدید فرمانده عملیات به سطح پشت‌بام منتقل کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: در داخل طبقه منهای یک و موتور خانه چند دستگاه سیلندر ۱۱ کیلویی گاز و یک سیلندر اکسیژن وجود داشت و آتش در حال نزدیک شدن به این سیلندرها بود. خوشبختانه با عملیات بسیار خوب آتش‌نشانان در لحظات اولیه این سلیندرها خارج و به محل امنی منتقل شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.