دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز جمعه به خبرنگاران گفت: نشست بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی احتمالا برگزار خواهد شد و گزینه هایی مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سئوالی درباره گزارش منتشر شده در خبرگزاری رسمی کره شمالی در خصوص توافق مسکو و پیونگ برای برگزاری این دیدار، تاکید کرد: بله، این دیدار احتمالا رخ خواهد داد، کیفیت و زمان برگزاری این دیدار از طریق کانال های دیپلماتیک مورد توافق قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سئوال که "آیا احتمال برگزاری این نشست در شهر پکن نیز مورد مذاکره قرار گرفته است"، گفت: خیر، به طور خاص شهر پکن، مورد مذاکره قرار نگرفته است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی پیش از این اعلام کرده بود که پیونگ یانگ و مسکو بر سر دیدار رهبران دو کشور طی سال جاری به توافق رسیده اند. این توافق پس از مذاکرات اخیر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ حاصل شده است.

لاوروف نخستین مقام روسی است که در سال ۲۰۱۸ میلادی با کیم دیدار کرده است. این سفر در شرایطی انجام شده است که تلاش ها برای برگزاری دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۲ خردادماه ادامه دارد. این نشست قرار است در سنگاپور برگزار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.