"سو می تری" تحلیلگر سابق سازمان سیا و پژوهشگر مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت: ما باید خیلی خیلی نسبت به هرگونه توافق تئوری با کره شمالی بر سر برنامه هسته ای اش مشکوک و مظنون باشیم.

وی در ادامه افزود: کره شمالی می تواند بر سر خیلی چیزها توافق کند همان طور که قبلا هم همین کار را کرده است و حتی احتمال دستیابی به یک توافق وجود دارد.

این تحلیلگر سابق سازمان سیا گفت: ما می توانیم یک بیانیه مشترک زیبا داشته باشیم و شاید در ظاهر این مساله موفقیت آمیز باشد ولی ما به درستی نمی دانیم که آیا این توافق واقعا موفقیت آمیز است یا نه، آن هم تا زمانی که کره شمالی واقعا خلع سلاح شود. بی شک ما در ۲۵ سال گذشته نتوانسته ایم به این هدف دست پیدا کنیم.

تری در ادامه به موقعیت های مختلفی در دو دهه گذشته اشاره کرد که کره شمالی برای دادن امتیازاتی موافقت کرده و برنامه هسته ای اش را محدود کرده ولی بعدا حاضر به موافقت با راستی آزمایی اقداماتش نشده است.

اظهارات این مقام سابق سیا در حالی است که تلاش ها برای فراهم کردن مقدمات لازم با هدف دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی ادامه دارد. یک هیئت دیپلماتیک کره شمالی به ریاست کیم یونگ چول معاون حزب کارگران این کشور به آمریکا سفر کرده و قرار است امروز جمعه نامه رهبر کره شمالی را به ترامپ تحویل دهد.

پامپئو در یک کنفرانس خبری ابراز اطمینان کرده است که مذاکره با مقام های کره شمالی در مسیر درستی قرار دارد و اگر این فرصت از دست برود، بسیار غم انگیز خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.