بانک دولتی هند، بزرگ‌ترینبانک این کشور به تمامی شعبات خود در مورد تبعات همکاری با شرکت‌هایی که با ایران و روسیه مبادلات تجاری دارند، هشدار داد.

به شعبات بزرگ این بانک که پرداخت‌های واردات نفت از ایران را انجام می‌دهند، اعلام شده است که به پالایشگاه‌های هندی اطلاع دهند که در صورتی که اجرای تحریم ها ادامه یابد، این بانک از ۴ نوامبر به بعد توانایی انجام چنین تراکنش‌هایی را نخواهد داشت.

بر اساس ابلاغیه داخلی بانک اس بی آی در ۲۵ ماه می، به تمامی شعبات دستور داده شده است، تا از انجام هرگونه نوع همکاری نظیر صدور اعتبارنامه اسنادی یا ضمانت بانکی برای هر معامله مرتبط با ایران خودداری کنند.

آمریکا ۸ ماه می از توافق هسته ای خارج شد و تحریم‌های ایران را مجدد از سر گرفت. اما سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند در کنفرانسی خبری گفت، این کشور تنها از تحریم های سازمان ملل و نه از تحریم‌های یکجانبه یک کشور تبعیت می‌کند.

اگرچه تراکنش‌های تجاری با ارزش پایین که معمولا سخت ردیابی می شوند، از نظر مقامات آمریکایی دور بمانند، اما بانک‌های هندی به صورت ویژه آنهایی که در آمریکا فعالند، بر پرداخت‌های تجاری به دلار با نهادهای تحت تحریم متمرکز شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.