در گزارش ماهانه ستاد مشترک این ائتلاف که جمعه منتشر شد، آمده است که درحملات هوائی این ائتلاف به مواضع تروریست ها درعراق و سوریه از تابستان سال ۲۰۱۴ تا پایان ماه اوریل گذشته، حدود ۹۰۰ غیرنظامی در این دو کشور به قتل رسانده است.

براساس این گزارش، از ماه اوت سال ۲۰۱۴ تا پایان ماه اوریل سال ۲۰۱۸ و در راستای عملیات موسوم به (اراده قوی) حدود ۲۹ هزار و ۳۵۸ حمله هوائی انجام داده اند که منجر به قتل حداقل ۸۹۲ غیرنظامی شده است.

در گزارش آمده است: این ستاد در ماه اوریل گذشته ۴۷۶ گزارش در مورد کشته شدن غیرنظامیان مورد بررسی قرارداد وتاکنون به این نتیجه رسید که اطلاعات مربوط به ۱۴۹ مورد صحیح نبود، درحالیکه در ۵ گزارش دیگر به کشته شدن ۹ غیرنظامی اشاره شده است.

این گزارش افزود، بقیه موارد هم اکنون در حال بررسی می باشد.

ائتلاف بین المللی در گزارش سابق خود که در پایان ماه اوریل گذشته منتشر کرد، به کشته شدن حداقل ۸۸۳غیرنظامی در عراق وسوریه اذعان کرد.

منابع غیر رسمی عراقی در این باره می گویند: آمار گزارش نیروهای ائتلاف در این زمینه به مراتب کمتر از آمار حقیقی می باشد، مخصوصا در این گزارش ها، خسارت های مادی یا درنظر گرفته نمی شد، یا بشکلی غیرقابل قبول توجیه می شود.

این منابع برای تایید حرف های خود، به تعداد قربانیان غیرنظامی وهمچنین خسارت های مادی فاجعه آمیز به شهرهای که توسط نیروهای ائتلاف از داعش ازاد شده بودند،

استدلال می کنند که نمونه آن شهر رمادی است که خرابی آن به بیش از ۸۰% رسید است.

علاوه بر آنچه گذشت، نیروهای ائتلاف بارها مواضع ارتش عراق، حشدالشعبی و مناطق مسکونی را مورد حملات خود قرار داده اند که منجر به قربانیان زیادی شده است.

نیروهای ائتلاف برای توجیه این حملات، هر بار ادعا میکند که این بمباران اشتباهی بوده و قتل ها غیر عمدی است.

جالب توجه است این بمباران ها در حالی صورت می گرفت، که بر اساس شواهد بسیار نیروهای ائتلاف همواره حمایت های لازم تسلیحاتی و لجستیکی از گروه های تروریستی انجام می داده اند.

آمریکا پس از اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ سرانجام در سال ۲۰۱۱ تحت فشار ضربات نیروهای مقاومت عراقی و نیز فشارهای بین المللی مجبور به خروج نظامی از این کشور شد اما در اوایل سال ۲۰۱۴ و به بهانه هجوم داعش باردیگر حضور نظامی اش را تجدید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.