تارنمای وزارت خارجه انگلیس گزارش داد، بوریس جانسون در پی تخریب روستای خان الاحمر، دست‌کم ۱۸۰ نفر ازجمله آن‌هایی که طی ۶۰سال گذشته در این منطقه ساکن بوده‌اند با چشم‌انداز ازدست دادن خانه و کاشانه خود مواجه هستند.

او افزود که به ‌طور ویژه نگران ازبین رفتن مدرسه ی این روستا است که در حدود ۱۷۰ تن از دانش آموزان مناطق اطراف را پوشش می‌دهد.

وزیر خارجه انگلیس یادآور شد که طرح تخریب روستای خان الاحمر نقض قوانین حقوق بشر است و دولت انگلیس به‌طور مرتب از اسرائیل خواسته تا چنین اقدامی را صورت ندهد.

جانسون همچنین نسبت به طرح احداث بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری عمیقاً ابراز نگرانی و تصریح کرد که شهرک‌سازی در این منطقه مخالف قوانین بین‌المللی است. این اقدام به گفته او به‌تدریج سبب خواهد شد تا کرانه باختری در عمل [به سرزمین‌های اشغالی] ملحق شده و چشم‌انداز تحقق راه‌حل تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل تضعیف خواهد شد.

اتحادیه اروپا نیز پیش تر با صدور بیانیه‌ای تصمیم رژیم صهیونیستی در این رابطه را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده و گفته است: &#۳۹;از مقامات اسرائیلی انتظار دارد درباره این تصمیم‌ها بازنگری و آن‌ها را ملغی کنند&#۳۹;.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.