رویترز، یکی از مقامات ارتش آمریکا که خواست نامش فاش نشود، ‌گفت: در جریان این مذاکرات، استقرار سامانه دفاع موشکی در پایگاه هوایی رامشتاین که میزبان نیروی هوایی آمریکا در مقر اروپا و فرماندهی هوایی متحدان ناتوست، به بحث گذاشته شد.

وی افزود: این پیام سیاسی دیگری به اروپایی‌هاست مبنی بر اینکه ما در رابطه با حفاظت از متحدانمان جدی هستیم.

منبع دیگری گفت: نظر برلین در رابطه با این اقدام که می‌تواند به حفاظت بهتر از غیرنظامیان کمک کند، مثبت است.

خبرگزاری رویترز همچنین به نقل از یکی از مقامات ارشد ارتش آلمان اعلام کرد: استقرار رادارهای بیشتر در سراسر قاره اروپا به منظور رهگیری و نظارت بهتر بر تهدیدات بالقوه امری لازم و ضروری است.

این منابع گفتند: اگرچه براساس توافقنامه‌های موجود، واشنگتن به اجازه برلین برای استقرار سامانه دفاع موشکی تاد خود احتیاجی ندارد اما اگر آمریکا بخواهد این اقدام را پیش ببرد و آن را عملی سازد آلمان به طور رسمی مطلع خواهد شد.

این گزارشات در بحبوحه تنش‌ها میان آمریکا و اتحادیه اروپا منتشر شده است؛ تنش‌هایی که به دنبال تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق اتمی با ایران به وجود آمد.

این در حالی است که هیچ تاییدیه رسمی درخصوص این مذاکرات یا نیت آمریکا برای استقرار سیستم دفاع موشکی تاد در آلمان وجود ندارد.

اریک پاهون، سخنگوی پنتاگون گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استقرار سیستم‌های تاد در آلمان وجود ندارد. از آنجایی که نمی‌خواهیم دشمن‌های بالقوه از نیت ما باخبر شوند، هیچ اطلاع رسانی در رابطه با برنامه‌های نظامی آتی بالقوه انجام نمی‌دهیم.

در همین حال وزارت خارجه آلمان نیز که بر نیروهای خارجی مستقر در این کشور نظارت دارد از تایید اینکه نظر مثبت خود را در رابطه با استقرار احتمالی سیستم‌های تاد به واشنگتن اعلام کرده امتناع کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.