تنها ۱۳ روز تا آغاز نخستین دیدار ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ باقی مانده است. دیداری که می تواند برای ملی پوشان و ملت ایران حکم مرگ و زندگی را داشته باشد. رویارویی با تیم ملی مراکش.

تغییرات اخیر به وجود آمده در ترکیب تیم ملی و همچنین تجربه ۴ سال پیش در برزیل که به یک باره علیرضا حقیقی درون دروازه تیم ملی ایستاد و در عین حال نمایش نه چندان درخشان بیرانوند باعث شده تا حدس و گمان هایی درباره کسی که قرار است در روسیه از دروازه ایران محافظت کند روز به روز بیشتر شود.

علیرضا بیرانوند حدود دو سال است که به عنوان دروازه بان نخست از قفس توری ایران محافظت کرده و از لحاظ آماری عملکرد او عالی بوده اما در روزهای سخت نتوانسته اعتمادسازی کند. با این حال بازهم به نظر می رسد این دروازه بان خرم آبادی گزینه نخست کی روش برای شماره یک باشد.

نفر بعدی امیر عابدزاده است. دروازه بان تیم ماریتیمو که آرزو دارد بعد از ۲۰ سال نام خانوادگی اش را سر زبان ها بیندازد. پدر او در جام جهانی ۹۸ دو بازی را انجام داد و حالا امیر هم این امید را دارد تا کی روش او را به حقیقی ثانی تبدیل کند و به یک باره در درون دروازه قرار دهد. عابدزاده به همین امید روزها تمرین می کند و شب ها استراحت می کند که مقابل مراکش سنگربان اصلی ایران باشد.

و در نهایت محمدرشید مظاهری. کسی که با درخشش فوق العاده اش در لباس ذوب آهن تنها کسی بود که هیچ کس به حضورش در لیست نهایی دروازه بان ها خرده نگرفت. مظاهری مانند عابدزاده از لحاظ قد و قامت نمره فوق العاده ای نمی گیرد. با این حال او از نظر آمادگی فنی در شرایط ایده آلی است و نداشتن تجربه بین المللی او را ممکن است از شماره یک دور کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.