سید حسن خمینی روز شنبه در دیدار با محمدجواد آذری جهرمی و کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حسینیه جماران با اشاره به نزدیک بودن ایام شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: در وجود ایشان صفت های متضاد جمع بود و در اصل می توان گفت که معجزه پیامبر نه شق القمر و نزول قرآن بلکه تربیت شخصیتی مانند امیرالمومنین بود.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) موجودی ایجابی است که توان ارایه یک مسیر را برای نسل های آینده دارد زیرا دارای ویژگی های منحصر به فرد ذاتی و شخصیتی است.

خمینی گفت: عارفان تاریخ نیز این بعد شخصیتی را دارند و سخن گفتن درباره آن ها سهل و ممتنع بوده و چون چند وجهی هستند لذا صحبت کردن درباره آن ها از جهاتی درست و از جهاتی نادرست است.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام (ره) ادامه داد: یکی از ویژگی های ایشان جوان گرایی و اعتماد به نیروی جوان بود به همین دلیل تقریبا بدون استثنا در ابتدای انقلاب کسانی که مسوولیت داشتند کمتر از ۳۰ سال سن شان بود و پیرمردهای مانند آیت الله طالقانی حدود ۶۰ ساله بودند اما رهبر کبیر انقلاب باور به نیروی جوان داشته و همین باور و اتکا به نیروی جوان خصلت ها و موفقیت های بزرگی را برای انقلاب به وجود آورد.

یادگار امام افزود: اگر جوانان را باور کنیم، آن ها خود نیز باور می کنند چون در هر جامعه ای برای حرکت به دو بال توان جوان و تجربه پیران احتیاج است و امام این توان جوان را باور کرد.

وی اظهار داشت: یکی از دلایلی که به رفتار جوانان در برخی مواقع ایراد می گیریم این است که به آنها باور نداریم. در وزارت ارتباطات که هر روز فناوری جدید رونمایی می شود و تکنولوژی های نوینی به صحنه می آید تنها راه پیشرفت، اتکا به نیروی جوان است.

سید حسن خمینی یکی دیگر از ویژگی های رهبر کبیر انقلاب را اتکا به فهم درک مردم دانست و گفت: اگر بخواهیم این گونه تعریف کنیم که رکن اصلی انقلاب ها، حرکت مردمی است، هیچ حرکتی در دنیا به اندازه انقلاب اسلامی متکی به مردم نبوده است و امام همیشه تاکید داشت که جامعه و نظام برای مردم بوده و اگر فکر می کنید کاری انجام می دهید که نفع آن به مردم نمی رسد، تصور غلطی است.

وی تاکید کرد: باید به فهم مردم اعتماد کرد و باید بدانیم که مردم می دانند چه چیزی خوب است و چه چیزی بد؛ البته ممکن است در برخی مواقع افرادی اشتباهات فردی کنند اما اشتباهات جمعی از اشتباهات فردی بسیار کمتر است.

مدیریت تولیت آستان امام از دیگر ویژگی های امام راحل را عدم تسلیم و سازش برابر دشمنان دانست و گفت: عقب نشینی، تسلیم، سازش و ذلت در قاموس امام نبود اما همه این موارد بستگی به اتکا به قدرت لایزال الهی دارد که از سرپنجه مردم می آمد.

وی ادامه داد: اگر توده های مختلف جامعه در صحنه باشند شعار و توان انقلاب ادامه می یابد و از هر گردنه ای با اتکا به ملت عبور خواهد کرد.

یادگار امام افزود: باور و اعتماد به مردم از مهمترین اجزای اندیشه سیاسی امام است زیرا بدون اتکا به خدا و همراهی قاطبه مردم انجام هر کاری هزینه زیادی دارد و به نتیجه نیز نمی رسد.

وی ادامه داد: اگر جامعه یک ناهنجاری را برای همراهی با مسوولان، ناهنجاری بداند دیگر احتیاجی به کنترل حکومت درباره آن ناهنجاری نیست بلکه مردم خودشان بد را از خوب جدا می کنند؛ پس باید به باور و خرد مردم اعتماد کرد، چنانچه امام اعتماد نمود و نتیجه گرفت.

پیش از سخنان سید حسن خمینی، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در سخنانی گفت: امام با خدا پیمان بسته بود؛ به همین دلیل و اتکای ایشان به خداوند تمام معادلات شرق و غرب را به هم ریخت و همین اتکا باعث شد که امام از دشمنان ترسی نداشته باشد و برابر آن ها بایستد.

وی افزود: امام همچنین با مردم پیمان بسته بود که این پیمان در چهار کلمه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خلاصه می شد که این چهار کلمه، شالکه ارتباط امام با مردم را تشکیل می داد.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: این چهار کلمه نشان می دهد نباید کسی با تکیه بر اسلام جمهوریت را زیر سوال برده و نه با تکیه بر استقلال، آزادی های مدنی مردم را محدود کند.

وی ادامه داد: امام پس از رحلت خود پرچم را به دست صحابه و تابعین خود سپرد و تابعین صحابه نیز باید با درس گرفتن از اندیشه امام راه ایشان را ادامه دهند.

آذری جهرمی تصریح کرد: گرامی داشت یاد و خاطره امام و مسیر حرکتی ایشان بدون گرامی داشت همراهان و خاندان امام میسر نیست.

در این مراسم همچنین نماز ظهر و عصر به امامت سید حسن خمینی اقامه شد و وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات تابلوی تمثالی از مرحوم سید احمد خمینی را به وی تقدیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.