محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های دولت برای مهار تورم در بخش مسکن اظهار داشت: براساس برآوردهایی که انجام شده، نرخ مسکن و اجاره‌بها در سال‌جاری، نسبت به ماه‌های ابتدایی سال گذشته، افزایش ۴۰ درصدی داشته که این واقعیتی است که قشر کم‌درآمد جامعه را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

«چرا قیمت مسکن افزایش یافت؟»

وی افزود: طبق قانون اساسی، تأمین مسکن مناسب جزو حقوق اولیه هر ایرانی است که دولت باید آن را انجام دهد، اما متأسفانه دولت‌ها در تأمین مسکن مناسب برای همه افراد، چه در حوزه اجاره و چه در حوزه خرید مسکن موفق نبودند که این نیازمند تجدیدنظر در سیاست‌گذاری‌هاست.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش نرخ ارز و نوسان در این بازار باعث شده که صاحبان املاک ارقام سرسام‌آوری برای اجاره‌بها از مستأجرین طلب کنند، اظهار داشت: نظارت جدی و محسوسی از سوی دستگاه‌های نظارتی بر بازار اجاره‌بها وجود ندارد و هرکس هر مقدار بخواهد اجاره را افزایش می‌دهد.

** دستگاه‌های نظارتی بر اجاره‌بها  نظارت ندارند

دامادی اضافه کرد: افزایش ۴۰ درصدی اجاره‌بها باعث شده که اقشار ضعیف جامعه قادر به تأمین مسکن مناسب نباشند و مشکلات متعددی برای آنها ایجاد شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اتخاذ تصمیمات انقباضی در حوزه مسکن موجب رکود در بازار این حوزه شد. در آینده بیم تورم بیش از ۵۰ درصدی در نرخ اجاره‌بها وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.