جی کیو روز شنبه به نقل از مورینیو ادامه داد: به هیچ وجه برای نیمکت پرتغال آماده نیستم؛ فکر می کنم سرمربی یک باشگاه بودن شغل من است، به عبارتی من نیاز دارم که هر هفته بازی و هر روز تمرین کنم؛ در واقع نسبت به چند سال گذشته حتی کمتر احساس خستگی می کنم.

مورینیو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به نظر وی بزرگترین بازیکن تاریخ جام جهانی چه کسی است؛ بدون اشاره کردن به یک نام مشخص افزود: پرسش سختی است؛ من سال ۱۹۶۳ متولد شدم و جام جهانی ۱۹۶۶ برای یک کودک خیلی قابل فهم نیست، اما تاریخ فوتبال و بازیکنان زمان خود را همچون «سر بابی چارلتون» و «اوزبیو» جزء معروف های آن زمان بودند. از سال ۱۹۷۰ به بعد تقریبا تمام تیم ها و بازیکنان را به یاد می آورم؛ فهرست بلندی که انتخاب کردن از بین این همه نام، کار آسانی نیست. بکن باوئر، پله، مارادونا، رونالدو و خیلی های دیگر وجود دارند و هر چهار سال هم ستاره های جدیدی به دنیای فوتبال معرفی می شوند؛ در حقیقت از نظر من تفکیک و مقایسه بازیکنان نسل های گوناگون، عملا امکان پذیر نیست.

در حالی که هر روزه رقابت های فوتبالی زیادی برگزار می شود و مردم جهان هر هفته قادرند به تماشای بازی های لیگ های مختلف بنشینند اما به اعتقاد مورینیو، جام جهانی همچنان رویداد خاص و ویژه ای است.

وی در این باره تصریح کرد: جام جهانی برای هواداران تمام کشورها یک رویداد خاص است و علاوه بر این در تابستان هم برگزار می شود. همیشه فکر می کنم زمانی که تیم ملی کشوری در جام جهانی بازی می کند، زمان در آن کشور متوقف می شود و اگر در خیابان کشوری که تیم ملی اش در حال بازی کردن در جام جهانی است قدم بزنید به راحتی می توانید تمام اجناس یک فروشگاه را سرقت کنید بدون اینکه آب از آب تکان بخورد؛ تورنمنت هیجان انگیزی است آنقدر که حتی افرادی که علاقه ای به فوتبال ندارند عاشق تیم ملی کشورشان می شوند.

رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ از ۲۴ خردادماه سال جاری به مدت یک ماه در ۱۱ شهر روسیه برگزار می شود و تیم ملی کشورمان نیز در این دوره با تیم های پرتغال، اسپانیا و مراکش در گروه (بی) رقابت خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.