علی مردان طالبی اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ نفر در استان همدان بر اثر پدیده صاعقه جان خود را از دست داده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با بیان اینکه آخرین تلفات ناشی از این حادثه طبیعی در استان همدان مربوط به جان باختن یک جوان اسدآبادی بر اثر صاعقه‌های دیروز عصر بوده است، گفت: عصر جمعه جوان ۲۲ ساله ای ساکن روستای «حسام آباد» شهرستان اسدآباد، بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.

وی بابیان اینکه یک جوان تویسرکانی نیز هفته گذشته به علت حضور در ارتفاعات روستای قلعه‌نو، دچار صاعقه‌زدگی شد و در دم جان باخت، گفت: یک جوان ۲۴ ساله رزنی نیز اهل روستای قلعه جوق زمانی از توابع بخش سردرود، هنگام کشاورزی بر اثر صاعقه فوت کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان باتاکید براینکه هنگام بروز صاعقه در دشت، کوه، منطقه باز و نزدیک اشیاء فلزی قرار نگیرند و در صورت امکان حتی از منزل نیز خارج نشوید، عنوان کرد: نهاوند نیز بر اثر وقوع صاعقه قربانی داده به طوری که ۲ برادر موتورسوار هنگام گشت زنی در زمین کشاورزی در روستای هموسی از توابع بخش خزل نهاوند دچار این حادثه شدند و جان باختند.

طالبی از فوت یک پیرمرد ۷۰ ساله در روستای بوجان تویسرکان بر اثر صاعقه نیز خبرداد و گفت: مردم و کشاورزان اگر در فضای باز گرفتار رعدو برق شدند باید زانو و پاهای خود را نزدیک یکدیگر قرار داده و سر خود را خم کنند و اگر در بیرون از خانه هستند، زیر درخت یا نقطه مرتفع پناه نگیرند، بلکه در محلی باز و به حالت خمیده باقی بمانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.