سرهنگ علیرضا داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر عنوان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مشابه در منطقه مجیدیه تهران که عمدتاً هموطنان ارامنه در آنجا سکونت دارند، موضوع جهت رسیدگی ویژه در دستور کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در بررسی‌های میدانی به‌عمل آمده از محل‌های سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت‌ها می‌بایست توسط یک گروه از سارقین منزل انجام شده باشد که به شیوه تخریب درب منازل، در ساعت‌های اولیه شب اقدام به سرقت کرده و در سرقت‌های خود نیز تنها طلاجات و وجوهات نقد داخل منازل را سرقت کردند.

در ادامه اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری این گروه از سارقین و در بررسی تصاویر بدست آمده از یکی از محل‌های سرقت که در آن از دوربین‌های مداربسته استفاده شده بود، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از سارقین حرفه‌ای منزل به نام "احمد . غ" (۲۷ ساله) شدند؛ در بررسی سوابق این متهم مشخص شد که وی پیش از این نیز بارها به اتهام سرقت منزل دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار پس از طی کردن ۶ سال دوران محکومیت به تازگی از زندان آزاد شده و مجدداً سرقت‌های منزل را از سر گرفته است.

با شناسایی دقیق "احمد" به عنوان یکی از سارقین، دستگیری این متهم حرفه‌ای در دستور کار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و پس از شناسایی مخفیگاهش در حاشیه جنوبی شهر تهران، در سی و یکم اردیبهشت در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از این محل مقادیری از اموال مسروقه کشف شد.

"احمد . غ" پس از انتقال به اداره هفدهم پلیس آگاهی و در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب سرقت شد و مدعی بود که اینبار پس از آزادی از زندان هیچگونه سرقتی انجام نداده اما با ارائه دلایل و قرائن غیرقابل انکار از سوی کارآگاهان به ناچار لب به اعتراف گشود و به ایجاد گروهی از سارقین به سرگردگی خود و انجام سرقت‌های متعدد در مناطق شرق تهران بویژه در منطقه مجیدیه تهران اعتراف کرد.

وی که اعتیاد شدیدی به هروئین و شیشه دارد، در اعترافاتش ضمن معرفی سه همدست دیگر خود عنوان داشت که در ساعت‌های اولیه شب و در زمانیکه چراغ خانه‌ای روشن نمی‌شد اقدام به شناسایی محل‌های سرقت خود می‌کردند و در ادامه با اطمینان از عدم حضور صاحبخانه در منزل، به شیوه تخریب و توپی زنی وارد منازل شده و سرقت‌های خود را انجام می‌دادند.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، در ادامه اعلام این خبر فزود: با شناسایی سه عضو دیگر این گروه از سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار، کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی در چندین مرحله اقدام به دستگیری سه عضو دیگر این گروه از سارقین کرده؛ در ادامه تحقیقات و با بررسی پرونده‌های مشابه تعدادی از محل سرقت‌ها شناسایی و مالباختگان به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص ارزش مالی این پرونده نیز گفت: با شناسایی تعدادی از محل‌های سرقت و در بررسی اظهارات و شکایت مالباختگان، تاکنون ارزش مالی این پرونده به بیش از ۸۰۰ میلیون تومان رسیده و در حال حاضر تحقیقات از متهمین جهت شناسایی دیگر محل‌های سرقت در دستور کار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است و متهمین با صدور قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی دادسرای ویژه سرقت در اختیار پلیس اگاهی قرار دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.