فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به یکی از مهمترین عامل‌های افزایش قیمت مسکن اظهار کرد: مشاوران املاک در تلاطم بازار مسکن بسیار نقش آفرینی کرده‌اند و یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت در بازار مسکن بوده‌اند.

وی افزود: متاسفانه مشاوران املاک به علت کمبود املاک برای واگذاری، قیمت‌های غیر متعارفی را برای مالکان تعریف می‌کنند و هر روز به بحث افزایش قیمت مسکن در بازار دامن می‌زنند. این مسایل باعث شده تا شاهد افزایش قیمت مسکن در بازار باشیم.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن تصریح کرد: وقتی که ملک در بازار کم باشد، تعداد مشاورانی که بر روی یک ملک کار می‌کنند زیاد می‌شود. زمانی که مالکی قصد واگذاری ملک خود را داشته باشد، مشاوران برای آنکه معامله را خود انجام دهند، وعده قیمت‌های بالاتری را به مالک می‌دهند و این موضوع باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.

پورحاجت عنوان کرد: مساله‌ای که در بازار ما وجود دارد آن است که برخی از مشاوران تقاضای دریافت کمیسیون بیشتری را از مشتری‌های خود می‌کنند تا ملک مدنظر مالک را با قیمت بیشتری به فروش برساند. این رقابت منفی میان مشاوران املاک باعث شده تا افزایش قیمت مسکن تشدید شود.

وی ادامه داد: این مساله یکی از عوامل اساسی افزایش قیمت مسکن در بازار است و باید به آن توجه ویژه شود. رقابت منفی مشاوران املاک در راستای بالابردن قیمت مسکن و ارائه قیمت‌های نامتعارف به مالکان از سوی مشاوران باعث ایجاد شرایط نامناسبی در بازار مسکن می‌شود و نباید این اقدام صورت بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.