خالد العطیه وزیر مشاور در امور دفاع قطر گفت که کشورش در هیچ جنگی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد و آمریکا نیز علیه ایران جنگ راه نخواهد انداخت.

او که در همایشی در سنگاپور سخن می گفت افزود: اختلافات زیادی میان ایران و قطر وجود دارد ولی این به این معنی نیست که به سمت جنگ علیه ایران برویم.

براساس خبر منتشر شده در شبکه فاکس نیوز آمریکا، این وزیر قطری افزود: آیا دعوت آمریکا و اسرائیل برای جنگ با ایران، حکیمانه است؟ به نظرم تلاش برای هل دادن منطقه یا یک کشور برای جنگ علیه ایران، اتفاق خطرناکی است.

او خواستار گفتگو با ایران شد و گفت: ایران همسایه ماست و باید برای برقراری صلح در منطقه درباره همه موضوعات با ایران گفتگو کنیم نه اینکه برای جنگ تلاش کنیم.

وزیر مشاور در امور دفاع قطر در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا قطر به آمریکا اجازه خواهد داد از پایگاه های هوایی اش برای حمله به ایران استفاده کند جواب داد: قطر برای جنگ تلاش نمی کند و گفتگو را تایید می کند.

او همچنین خواهان نجات برجام بعد از خروج امریکا شد و گفت پایبندی سایر اعضای برجام به متن این توافق ضروری است. آمریکا از حکمت کافی برای عدم ورود به جنگ با ایران برخورد است.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.