حمید استیلی مدیر تیم فوتبال امید ایران اظهار کرد: تعدادی از بازیکنان را انتخاب کردیم. این اردو و اردوی بعدی با ۳۰ بازیکن برگزار می شود. بعد از پایان مرحله بعدی اردو و در نزدیکی مسابقات باید در نهایت ۲۰ بازیکن را انتخاب کنیم. بازی های تدارکاتی هم در نظر گرفتیم تا بتوانیم برای این بازی ها آماده شویم. بازی های لیگ فوتبال امید کشور اواخر دی ماه سال گذشته به پایان رسیده است و بازیکنان حدود چهار ماه است که تمرین ندارند. این یک مشکل است که هیئت فوتبال باید با برنامه ریزی مسابقات لیگ امیدها را هم همزمان با بزرگسالان برگزار کند. آماده سازی این بازیکنان حدود ۸ هفته طول می کشد.

او ادامه داد: بازی های جاکارتا زیر بیست وسه سال است و ما می‌توانیم ۳ بازیکن بزرگسال هم با خود ببریم. چون زمان نداشتیم فدراسیون یک لیست از بازیکنان را به ما داد. بازیکنانی که در لیگ برتر و لیگ یک بازی کرده بودند. من با مربیان تیم هایی مثل مقاومت، پیکان و شاهین بوشهر صحبت کردم و بازیکنانی از این تیم ها را به اردو دعوت کردیم. هدف اول ما المپیک است. البته می‌خواهیم در مسابقات جاکارتا هم خوب نتیجه بگیریم.

استیلی اضافه کرد: توقع مدال همیشه از تیم های ایرانی وجود دارد. تیم ما کمی دیر تشکیل شد؛ البته به خاطر زمان پایان لیگ این مسئله به جود آمد. در سال های قبل هم که نتوانستیم به المپیک برویم به خاطر این بود که با بازیکنان زیر بیست و سه سال به بازی های آسیایی می رفتیم و بعد از پایان مسابقات دیگر هیچ کدام از بازیکنان نمی توانستند در مسابقات مقدماتی المپیک حضور داشته باشند. ما تصمیم گرفتیم با بازیکنان زیر بیست و یک سال در مسابقات آسیایی حاضر شویم. دغدغه اصلی ما انتخاب بازیکان است که بتوانیم بهترین بازیکنان را انتخاب کنیم تا حق به حقدار برسد.

او در مورد بازی های تدارکاتی تیم امید هم بیان کرد: از عراق برای ما دعوتنامه فرستادند تا در مراسم افتتاحیه ورزشگاه کربلا یک یا دو بازی تدارکاتی برگزار کنیم. با تیم ملی چین هم اگر همگروه نشویم قبل از اعزام با آنها بازی خواهیم کرد. به علت مشکل ویزا و پاسپورت برخی بازیکنان نمی توانیم با تیم های اروپایی بازی کنیم. البته این مشکل برای بازی های المپیک حل خواهد شد. با تیم ملی عمان هم احتمالا طبق صحبت هایی که انجام دادیم بازی خواهیم کرد.

مدیر تیم فوتبال امید اران در مرود کادر فنی این تیم هم گفت: کادر فنی تقریبا تکمیل است. قرار بود محمود کریمی به ما اضافه شود که به خاطر مشکلاتش از ما عذرخواهی کرد و نتوانست در کنار ما باشد. الان شاهرودی در کنار کرامچار حضور دارد و قرار است یک مربی بدنساز از کرواسی و یک مربی دروازه‌بانان، از دستیاران سابق کرانچار به تیم اضافه می شوند. فقط یک جای خالی باقی می ماند خود کرانچار درباره آن تصمیم می گیرد. احتمالا آخرین نفر هم ایرانی باشد. عابدزاده افتخار ایران است.

استیلی با بیان اینکه یکی از مشکلات تیم ملی امید تعامل با باشگاه های لیگ برتری است، گفت: با آقای تاج صحبت کردیم تا در هیئت رییسه قانونی تصویب شود تا طبق آن باشگاه ها موظف شوند به تیم ملی امید حداقل ۳ بازیکن بدهند. قرار است که این مسئله تصویب شود. چون ممکن است مدیران موافقت کنند اما در شرایط حساس نتوانند بازیکنان را در اختیار ما بگذارند. اکثر بازیکنان ما زیر بیست و یک سال هستند و حل این مسئله کمی راحت تر خواهد بود. البته بعضی از آنها هم در تیم هایشان بازیکنان تعیین کننده ای هستند و باید این تعامل صورت بگیرد. از سرمربیان و مدیران خواهش می کنم همه دست به دست هم بدهیم تا تیم ملی امید به المپیک راه یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.