یکی از مدیران فدراسیون فوتبال در این باره گفت: «آن‌طور که متوجه شده‌ایم پرونده به فیفا برگشته است چون وکیل باشگاه پرسپولیس در اعتراض به رأی صادره، خواهان را باشگاه ریزاسپور معرفی کرده و CAS به همین دلیل پرونده را به فیفا ارجاع داده است و هم‌اکنون پرونده در اختیار فیفا قرار دارد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم فیفا چنین محرومیت‌هایی را کاهش نمی‌دهد چون رأی را براساس شکایت باشگاه صادر نمی‌کند و دو جلسه محرومیت هم برای تیم پرسپولیس به خاطر تخطی از قوانین نقل و انتقالات صادر شده و این رأی صادر شده تا درس عبرتی باشد برای همه تیم‌ها که در فصل نقل و انتقالات قوانین را رعایت کنند.»

این در حالی است که در روزهای اخیر گفته شد باشگاه پرسپولیس با تغییر وکیل در پی قرار گرفتن پرونده در مسیر درست بوده و باشگاه امیدوار است پرونده دوباره به دادگاه تجدید نظر ورزش برگردد و رأی در نهایت تغییر کند.

حال این سؤال پیش می‌‌آید اگر رأی محرومیت تیم پرسپولیس براساس شکایت باشگاه ریزاسپور صادر نشده فیفا برای احقاق حق این باشگاه ترک چه اقدامی انجام داده است؟ جریمه ۷۵۰هزار یورویی که برای تیم پرسپولیس در نظر گرفته شد پاسخی به تضییع حق باشگاه ریزاسپور بود که البته باشگاه ترکیه‌ای در ادامه و براساس درخواست رئیس‌جمهور ایران از رئیس‌جمهور ترکیه شکایت خود را پس گرفت و خطاب به فیفا اعلام کرد جریمه ۷۵۰هزار یورویی را نمی‌خواهد و فیفا هم این درخواست را قبول کرد.

در بخشی از پرونده که مهدی طارمی ۴ ماه از حضور در بازی‌های رسمی محروم شد شاهد اجرای رأی از سوی فیفا بودیم به این خاطر که مهدی طارمی به رأی صادره معترض نشد و با عدم اعتراض به رأی صادره به واقع خطای خود را پذیرفت!

می‌گویند این خود بهانه‌ای شده تا فیفا تمام و کمال به خطای تیم پرسپولیس ایمان بیاورد و رأی صادره برای این پرونده را کاملاً درست بداند! برای فیفا این سؤال پیش آمده اگر رأی صادره در این پرونده اشتباه بوده چرا مهدی طارمی به رأی اعتراض نکرد و تمام و کمال آن را قبول کرد؟

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.