علی دایی این روزها یکی از چهره‌های خبرساز فوتبال ایران است. از یک طرف شایعه پیشنهاد کی‌روش به او برای جانشینی‌‌اش مطرح شده و از طرف دیگر گفته می‌شود تیم‌هایی از ترکیه و چین به دنبال شهریار هستند. با این حال مدیران سایپا شایعه جدایی دایی را رد کرده‌اند و حتی خودش هم تأکید کرده در لیگ هجدهم قطعاً هدایت تیم سایپا را برعهده خواهد داشت. در همین راستا دیروز نشستی بین دایی و مدیران سایپا برگزار شد و در خصوص لیست ورودی و خروجی این تیم بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

آن‌طور که از داخل باشگاه خبر رسیده بازیکنانی همچون مهدی ترابی، محمد دانشگر، آرش رضاوند و محمدرضا اخباری در کنار قلی‌‌زاده که راهی بلژیک شد، قطعاً جدا خواهند شد. ترابی یک فصل دیگر قرارداد دارد ولی حاضر نیست در سایپا بماند و برای پیشرفت می‌خواهد از این تیم جدا شود و طبق گفته‌‌اش به مسئولان باشگاه، لژیونر خواهد شد. رضاوند که شاگرد دایی بوده و در چند سال گذشته زیر نظر او کار کرده هم از دریافتی‌‌اش در سایپا رضایت ندارد و به همبازیانش گفته می‌خواهد به تیمی برود که پول بیشتری بگیرد. حتی حامد شیری که بهترین پنالتی‌زن این تیم بود و بعد از شاه‌علیدوست وظیفه کاپیتانی نارنجی‌پوشان را برعهده داشت به باشگاه اعلام کرده با نساجی به توافق رسیده و در لیگ هجدهم قصد دارد برای تیم استانش به میدان برود و نمی‌تواند در جمع شاگردان دایی باقی بماند. دانشگر هم که دیشب به استقلال پیوست.

لیست خرید دایی هم برخلاف سال‌های گذشته که تا لحظه عقد قرارداد کسی از آن خبردار نمی‌شد، به راحتی از باشگاه به بیرون درز پیدا کرده و مسئولان مذاکره‌کننده با بازیکنان مد نظر دایی نتوانسته‌اند در مخفی ماندن این لیست موفق عمل کنند. رحیم زهیوی، معین عباسیان، محسن مسلمان، حامد لک، لوسیانو پریرا، مهدی شریفی، علی قربانی، صادق بارانی و حمید علی‌عسگری بازیکنان مد نظر علی دایی برای پیوستن به سایپا هستند که مذاکره با آنها توسط دو عضو کادر فنی تیم فوتبال این باشگاه آغاز شده است.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.