خبرگزاری یونهاپ نوشت، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد: کانگ کیونگ ووها وزیر خارجه کره جنوبی و مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه درباره نشست آتی رهبران آمریکا و کره شمالی تلفنی رایزنی کردند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه کره جنوبی، وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی به طور تفصیلی درباره تحولات اخیر مربوط به کارهای مقدماتی نشست رهبران آمریکا و کره شمالی صحبت کردند. دو طرف درباره نشست هفته گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و یک مقام ارشد کره شمالی در کاخ سفید نیز رایزنی کردند.

ترامپ به خبرنگاران گفته است که در دیدار روز جمعه با کیم یونگ چول مقام ارشد کره شمالی در کاخ سفید درباره پایان جنگ در شبه جزیره کره گفتگو کرده است.

دو طرف موافقت کردند تا به همکاری و رایزنی نزدیک قبل و بعد از نشست رهبران آمریکا و کره شمالی ادامه دهند تا راهکارهایی را برای دستیابی به خلع سلاح کامل کره شمالی و برقراری صلح پایدار در شبه جزیره کره پیدا کنند.

وزارت خارجه کره جنوبی همچنین اعلام کرده است که وزیر خارجه این کشور با ویویان بالاک ریشنان وزیر خارجه سنگاپور نیز درباره نشست آتی رهبران آمریکا و کره شمالی به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

دو طرف در این گفتگوی تلفنی توافق کردند تا برگزاری موفق نشست ۱۲ ژوئن ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور را تضمین کنند. دو طرف بر این باورند که این نشست یک فرصت مهم برای خلع سلاح کامل و دستیابی به صلح پایدار در شبه جزیره کره است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.