«محمد فاتحی» با اشاره به این‌که عینک بهترین گزینه برای رفع عیب انکساری چشم است، گفت: گاهی اوقات افراد به دلایلی نظیر زیبایی، مسائل شغلی، ورزشی تمایلی به استفاده از عینک ندارند و در این مواقع از لنز تماسی چشم استفاده می‌کنند که در این مواقع رعایت نکاتی برای جلوگیری از آسیب چشم لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: استفاده از لنز تماسی چشم نیازمند رعایت مراقبت‌های بیشتری است که به دلیل اینکه لنز در روی قرنیه قرار می‌گیرد و می‌تواند آسیب‌رسان باشد، بنابراین باید همواره در جهت حفظ سلامت چشم کوشید.

این متخصص چشم افزود: از جمله نکاتی که افرادی که از لنز استفاده می‌کنند، باید رعایت کنند این است که پیش از قراردهی لنز در چشم و یا خروج لنز از چشم، دست‌های خود را به خوبی شست‌وشو دهند تا از آلودگی لنز جلوگیری کنند و مشکلی در سلامت چشم ایجاد نکنند. همچنین موقع خواب حتما لنز تماسی را از چشم خود خارج کنند؛ چراکه با عدم رسیدن اکسیژن به قرنیه این امر می‌تواند باعث آسیب زدن به قرنیه چشم شود.

فاتحی خاطرنشان کرد: مایعی که لنز را در آن قرار می‌دهند زود به زود تعویض کنند و از شستن لنز با آب خالی به شدت اجتناب کنند؛ چرا که آب برای شست‌وشوی لنز مناسب نیست و گاها نیز به دلیل آمیب‌های موجود در آن موجب آلودگی لنز و در نتیجه زخم‌های آمیبی بر روی قرنیه چشم می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در اغلب کسانی که از لنز استفاده می‌کنند بروز پیدا می‌کند آلرژی پیدا کردن به مایعی است که لنز در آن نگهداری می‌شود، است که موجب سرخی چشم و ایجاد زخم در درون چشم می‌شود.

این متخصص یادآور شد: همواره توصیه می‌شود افراد از عینک که راحت‌ترین روش برطرف کردن عیوب انکساری است، استفاده کنند و اگر به هر دلیلی نمی‌توانند از آن استفاده کنند بهتر است نسبت به عمل لیزیک چشم که روش مطمئنی است اقدام کنند و اگر در این دو دسته قرار نگرفتند و از لنز استفاده کردند توجه به رعایت بهداشت و انجام مراقبت‌های بیشتر از چشم را فراموش نکنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.