خبرگزاری فرانسه گزارش داد، آمانو اظهار داشت که آژانس کنفرانس خبری نتانیاهو درباره این مساله را «به دقت» تماشا کرد و «پس از آن نظرات اولیه رد و بدل شد.»

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه «ما بررسی این اطلاعات را آغاز کرده ایم» گفت که تحلیل این اطلاعات «زمان زیادی» نیاز دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش در نمایشی مضحک مدعی شد، اسنادی در اختیار این رژیم است که نشان می دهد ایران پیش از برجام برای رسیدن به تسلیحات هسته ای تلاش می کرده و پس از این توافق، آن فعالیت ها را به صورت مخفیانه ادامه می دهد.

نتانیاهو چند تصویر، یک قفسه زونکن و یک قفسه دیگر لوح فشرده را به عنوان اسناد جدید و متقن از فعالیت تسلیحات هسته ای ایران نشان داد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها تأکید کرده است که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است و ایران به تعهداتش در خصوص برجام عمل کرده است.

آمانو امروز دوشنبه اعلام کرد که براساس آخرین گزارشش به شورای حکام، آژانس طبق پروتکل الحاقی به همه تاسیسات و مکان هایی در ایران که بازدید از آنها ضروری بوده، دسترسی داشته است.

وی افزود: همکاری به هنگام و فعالانه ایران در فراهم کردن امکان دسترسی به این اماکن، اجرای پروتکل الحاقی را تسهیل و اعتماد را افزایش می دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.