تیم ملی فوتبال ایران با میانگین سنی ۲۷ سال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور خواهد داشت که متوسط سنی جوانی محسوب نمی شود.

به گزارش تابناک ورزشی ، با اعلام لیست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و مشخص شدن ۲۳ بازیکن برای رقابت با اسپانیا، پرتغال و مراکش، میانگین سنی تیم ملی نیز مشخص شد. تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی روسیه نسبت به تجربه قبلی خود در برزیل با کاهش میانگین سنی روبه‌رو بوده و بازیکنان جوانی چون سعید عزت‌اللهی، مجید حسینی، مهدی ترابی و… به کاهش میانگین سنی تیم ملی کمک کرده‌اند.

مجموع سن ۲۳ بازیکن تیم ملی ۶۲۷ سال است که میانگین سنی آنها به ۲۷ سال و ۲ ماه می‌رسد. تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز میانگین سنی ۲۷ سال و ۴ ماه داشت که با این شرایط تیم کارلوس کی‌روش پس از کسب تجربه از جام جهانی قبلی، کمی جوان‌تر شده است.

تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با حضور بازیکنانی چون جواد نکونام، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، رحمان احمدی و… که بالای ۳۰ سال سن داشتند، میانگین سنی بالاتری داشت. در جام جهانی گذشته علیرضا جهانبخش با ۲۱ سال سن جوان‌ترین بازیکن تیم ملی بود که در حال حاضر جوان‌ترین بازیکن تیم ملی ۲۲ سال سن دارد که البته تعداد ۲۲ ساله‌ها، به دو نفر می‌رسد. یکی سعید عزت‌اللهی و دیگری مجید حسینی که هافبک شماره ۶ تیم ملی ۳ ماه و ۱۰ روز از مدافع استقلالی تیم ملی جوان‌تر است.

در حال حاضر تیم ملی شش بازیکن بالای ۳۰ سال دارد که پژمان منتظری با ۳۵ سال مسن‌ترین بازیکن محسوب می‌شود. عزت‌اللهی که جوان‌ترین بازیکن تیم ملی محسوب می‌شود، متولد ۱۰ مهرماه ۱۳۷۵ است. پژمان منتظری نیز به عنوان مسن‌ترین بازیکن تیم ملی در تاریخ ۱۵ شهریورماه ۱۳۶۲ متولد شده است.

سن بازیکنان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ به شرح زیر است:

۱- علیرضا بیرانوند، ۲۶ سال

۲- مهدی ترابی، ۲۴ سال

۳- احسان حاج‌صفی، ۲۸ سال

۴- روزبه چشمی، ۲۵ سال

۵- میلاد محمدی، ۲۵ سال

۶- سعید عزت‌اللهی، ۲۲ سال

۷- مسعود شجاعی، ۳۴ سال

۸- مرتضی پورعلی‌گنجی، ۲۶ سال

۹- امید ابراهیمی، ۳۱ سال

۱۰- کریم انصاری‌فرد، ۲۸ سال

۱۱- وحید امیری، ۳۰ سال

۱۲- رشید مظاهری، ۲۹ سال

۱۳- محمدرضا خانزاده، ۲۷ سال

۱۴- سامان قدوس، ۲۵ سال

۱۵- پژمان منتظری، ۳۵ سال

۱۶- رضا قوچان‌نژاد، ۳۱ سال

۱۷- مهدی طارمی، ۲۶ سال

۱۸- علیرضا جهانبخش، ۲۵ سال

۱۹- سیدمجید حسینی، ۲۲ سال

۲۰- سردار آزمون، ۲۳ سال

۲۱- اشکان دژاگه، ۳۲ سال

۲۲- امیر عابدزاده، ۲۵ سال

۲۳- رامین رضاییان، ۲۸ سال

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.