مهدی برهانی متخصص طب سنتی در گفت‌وگویی، درمورد طب سنتی و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: فردی که غذا می‌خورد ماده‌ای در معده او به نام بلغم تولید می‌شود که سرد و تر بوده و غذا نخوردن و یا فاصله انداختن میان وعده‌های غذایی سبب می‌شود که بلغم میان معده هضم و دفع شود. 

وی افزود: از دیدگاه طب سنتی روزه در سلامت بدن موثر بوده و در صورتی که اصول تغذیه‌ای به درستی در این ماه رعایت شود فرد از فواید بی‌شماری بهره‌مند خواهد شد. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: حین غذا خوردن فرد نباید آب بخورد همچنین غذا به درستی جویده شود و قبل از سیر شدن کامل دست از سفره باید کشید. 

وی بیان داشت: ۱۵ لقمه یا ۱۵ قاشق برای فرد کفایت می‌کند و اگر بعد از دو ساعت فرد با این شرایط احساس گرسنگی کرد می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ لقمه دیگر میل کند. 

برهانی با اشاره به اینکه پرخوری عوارض زیادی برای بدن به همراه دارد گفت: برخی گمان می‌کنند که زیاد غذا خوردن در وعده سحر مانع از گرسنه شدن در طول روز می‌شود در حالی که این چنین نیست و این مساله یک اشتباه بزرگ بشمار می‌رود؛ همچنین پرخوری سبب سوء هاضمه و تولید بلغم در معده شده و در طول روز گرسنگی ایجاد می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: بین غذا آب خوردن سبب سردی و تری در معده شده و به مردم توصیه می‌شود که علاوه بر ماه مبارک رمضان در مواقعت دیگر نیز اصول تغذیه‌ای را رعایت کرده و به هیچ عنوان به غذا خوردن به عنوان تفریح نگاه نکنند چرا که این مساله اشتباه محض بوده و فرد را در معرض بیماری قرار می‌دهد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.