قاضی ناصر سراج  رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص برخورد با تخلفات شرکت‌های هواپیمایی و اینکه چرا اقدام بازدارنده قطعی صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: پس از اتفاقات ۱۱ بهمن ماه سال گذشته در فرودگاه امام خمینی (ره) ما به صورت سرزده به فرودگاه رفتیم و خوشبختانه با حضور ما بسیاری از مشکلات برطرف شد، ضمن اینکه هم زمان سه هواپیما را به صورت فوق‌العاده اختصاص دادیم تا مردمی که پرواز آن‌ها لغو شده بود و یا با تأخیر بود سفر خود را آغاز کنند.

وی افزود: یک روز پس از این ماجرا مدیران فرودگاه امام خمینی را بازداشت و تعدادی از آن‌ها را محکوم کردیم که حکم آن‌ها در نهایت قطعی شد.

سراج تصریح کرد: برای دو نفر از مدیران فرودگاه امام خمینی (ره) حکم ۲ سال حبس و انفصال از خدمت صادر که این حکم قطعی شد، بخش انفصال از خدمت اجرایی شد، اما حکم حبس علی‌رغم اینکه قطعی است هنوز اجرایی نشده و باید دلیل عدم اجرای حکم را از دادسرا جویا شوید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: برای ۲ مدیر دیگر فرودگاه امام خمینی هم احکام جداگانه‌ای صادر شد که در حال حاضر از جزئیات آن اطلاع ندارم.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی برخورد قاطع و بدون اغماضی داشته است، تصریح کرد: بازرسان ما در فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی مستقر هستند، هیچ شرکتی به عمد پروازی را لغو نمی‌کند یا به تأخیر نمی‌اندازد چرا که به ضرر خودش می‌شود، اما متأسفانه در این میان از سوی مدیران کارشکنی‌هایی صورت می‌گیرد که در نهایت به ضرر مسافران تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید:عدم همکاری مسئولان برای استقرار پایگاه گشت نظارتی تعزیرات در فرودگاه‌های پایتخت 

۱۱ بهمن ماه سال ۹۶ بود که با برودت هوا و بارش برف، مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) با معضلاتی روبرو شدند و رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای پیگیری موضوع به صورت سرزده از این فرودگاه بازدید کرد و پس از این بازدید با خبرگزاری فارس گفت‌وگویی را انجام داد و پیرامون دستورات صادره توضیحاتی را ارائه کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.