رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، درخواست آمریکا برای افزایش تولید به شکل غیررسمی از سوی واشنگتن به هر یک از تولیدکنندگان داده شده است.

بلومبرگ پیشتر گزارش کرده بود دولت آمریکا از عربستان و برخی دیگر از اعضای اوپک درخواست کرده است تولیدشان را حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

استیون منوچین - وزیر خزانه داری آمریکا - هشتم ماه مه، همزمان با اعلام تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته ای بین المللی با ایران و وضع مجدد تحریمها علیه تهران، اظهار کرده بود که برخی از کشورها مایل هستند تولید نفتشان را برای جبران کاهش احتمالی عرضه به بازار جهانی افزایش دهند.

اوپک و متحدانش شامل روسیه در حال اجرای توافق کاهش تولید هستند که از ابتدای سال ۲۰۱۷ با هدف حذف مازاد عرضه و تقویت قیمتها به اجرا درآمد و قرار است تا پایان امسال ادامه پیدا کند؛ اما پس از اینکه قیمت نفت برنت ماه گذشته به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرد این تولیدکنندگان برای رفع نگرانی کشورهای مصرف کننده، سرگرم رایزنی برای تسهیل محدودیتهای تولید هستند.

یک منبع اوپک گفت: هر گونه تصمیم برای افزایش تولید به صورت گروهی گرفته می شود و اکنون مهمترین موضوع برای این گروه، حفظ همبستگی میان اعضا است.

اعضای اوپک به دلیل سقوط بیش از حد انتظار تولید ونزوئلا و احتمال متاثر شدن صادرات ایران از تحریمهای آمریکا، قرار است در نشست رسمی خود که ۲۲ ژوئن در وین برگزار می شود، درباره تسهیل محدودیتهای تولید تصمیم بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.