حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور اظهار کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس یکی از خطرناکترین و تحریک آمیزترین کارهایی بود که ترامپ انجام داد. این اقدام موجب شد که مسلمانان درک جدیدی از رابطه آمریکا با مسئله فلسطین پیدا کنند.

مشاور رئیس جمهور افزود: کسانی که امید داشتند روزی آمریکا بتواند میانجی میان فلسطینی‌ها و دولت اشغالگر شود، متوجه شدند که تمام باورها و برآوردهایشان اشتباه بود و آمریکا خودش طرف قضیه می‌باشد نه میانجی.

آشنا با اشاره به حمایت کشورهای اسلامی از قدس و مردم فلسطین اظهار کرد: به نظر می‌آید نمادین ترین اقدام کشورهای اسلامی می تواند به رسمیت شناختن روز قدس به عنوان روز اعتراض به رژیم اشغالگر و حمایت از مردم فلسطین، باشد.

وی ادامه داد: قطع رابطه همه کشورهای اسلامی و قطع روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی این کشورها با رژیم اشغالگر و ایجاد یک ائتلاف چند جانبه برای مواجه با زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی می تواند کمک کننده باشد.

گفتنی است؛ انتقال سفارت آمریکا در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چندین بار توسط دونالد ترامپ بازگو شد که از همان ابتدا با مخالفت های زیادی همراه بود. بی شک انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس پیامدی جز به رسمیت شناختن رژیم کودک کش صهیونیستی در پی ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.