پایگاه خبری هیل گزارش داد، جوزف هاگین، معاون رئیس دفتر ریاست جمهوری آمریکا در امور عملیاتی، قرار است به زودی کاخ سفید را ترک کند.

روزنامه واشنگتن پست اواخر چهارشنبه شب گزارش داد هاگین که اوایل این هفته به منظور کمک به برگزاری نشست میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در سنگاپور حضور داشت احتمالا به زودی و پس از بازگشت از این نشست کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

بنابر گزارش روزنامه واشنگتن پست این دستیار ارشد رئیس جمهور آمریکا به پست معاونت ریاست سازمان سیا چشم داشته است. این پست پس از نامزدی جینا هاسپل و رسیدن به مقام ریاست سازمان سیا در ماه می خالی مانده است.

سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید به روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد در حال حاضر تغییرات فوری در کادر کارمندان کاخ سفید رخ نداده است که لازم به اعلام عمومی داشته باشد.

هاگین از نخستین روز آغاز ریاست جمهوری ترامپ، معاونت رئیس دفتر ریاست جمهوری آمریکا در امور عملیاتی را در اختیار دارد. او این مقام را از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۰۸ و در دوران ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در اختیار داشته است.

واشنگتن پست گزارش داد هاگین همانند جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در تلاش بوده است تا به کارکنان کاخ سفید نظم و سروسامانی بدهد که اغلب با آشوب و نابسامانی برخواسته از جنبش‌های مختلف همراه بوده است.

هاگین یکی از مهره‌های کلیدی در آماده سازی مقدمات نشست ۱۲ ژوئن میان ترامپ و اون است که به عنوان اولین دیدار میان رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی تلقی می‌شود. در اواخر ماه می رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که نشست میان مقامات پیونگ یانگ و واشنگتن برگزار نخواهد شد اما پس از آن از تصمیم خود منصرف شد.

هفته گذشته نشانه‌های بیشتری از برگزاری این دیدار به چشم می‌خورد و فعالیت‌های دیپلماتیک میان دو طرف افزایش یافته است.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا به سنگاپور سفر کرد تا مقدمات لازم برای نشست ترامپ و اون را آماده سازد و مذاکرات مربوط به تدارکات این نشست را به انجام برساند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.