عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان برای دیدار با «ترزامی» نخست وزیر انگلیس، شاهزاده «چارلز» ولیعهد انگلیس، «بوریس جانسون» وزیر خارجه، «پنی موردانت» وزیر توسعه بین‌المللی، «مارک لنکستر» وزیر دولت در امور نیروهای مسلح و «مارک سدویل» مشاور امنیت ملی انگلیس دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

این در حالی است که عمر حکومت وحدت ملی رو به پایان است و زمان چندانی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی نمانده است.

رئیس اجرایی دولت افغانستان در این سفر پس از دیدار با مقامات انگلیسی قرار است در اندیشکده «چاتم‌هاوس»، مرکز مطالعات صلح دانشگاه ونچستر انگلیس درباره افغانستان سخنرانی کند.

نقش منطقه‌ای افغانستان، راه های دست یافتن به صلح، تجهیز نیروهای افغان و تحکیم روابط دو جانبه انگلیس از موارد مهم برنامه کاری رئیس اجرایی دولت افغانستان در سفر به این کشور است.

پس از آمریکا، انگلیس نیز نقش تاثیر گذاری در تحولات افغانستان دارد به همین دلیل کارشناسان سفر عبدالله به این کشور را مهم می‌دانند.

این در حالی است که اخیرا انگلیس بار دیگر به تحولات سیاسی و نظامی در افغانستان علاقمند شده و به صورت مستمر نیروهای نظامی خود در این کشور را افزایش می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.