روزنامه &#۳۹;ایل مساجرو&#۳۹; نوشت، در پی اظهارات &#۳۹;جوزپه کنته&#۳۹; نخست وزیر جدید ایتالیا در مجالس سنا و نمایندگان در جلسه اخذ رأی اعتماد، &#۳۹;ینس استولتنبرگ&#۳۹; دبیرکل ناتو با تأکید بر لزوم حفظ گفت و گوهای سیاسی با روسیه، هشدار داد که &#۳۹;تحریم های اقتصادی علیه مسکو مهم هستند&#۳۹;. 

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از تعهدات ایتالیا در ناتو که توسط نخست وزیر جدید تأیید شد، گفت: من از سیاست از سرگیری گفت و گوها با روسیه استقبال می کنم چرا که این سیاست همسو با رویکرد دوگانه ناتو مبنی بر دفاع قوی و عامل بازدارنده است که با گفت وگوی سیاسی نیز تلفیق می شود. 

نخست وزیر ایتالیا روز گذشته در پارلمان این کشور به بیان موضع دولت جدید رم در قبال مسکو پرداخت و گفت: ما طرفدار گشایش در قبال روسیه که در سال های اخیر یک نقش بین المللی در بحران های ژئوپلیتیک ایفا کرده هستیم. ما مروج بازنگری در سیستم تحریم ها بخصوص تحریم هایی که می تواند جامعه مدنی روسیه را برنجاند هستیم. 

روزنامه لارپوبلیکا نیز به نقل از &#۳۹;کی بیلی هاچینسون&#۳۹; سفیر آمریکا در ناتو نوشت : ایتالیا یکی از مهم ترین متحدان ما است ولی در مورد روسیه معتقدیم تا زمانی که مسکو رفتار خود را تغییر نداده، تحریم های اعمالی می بایست همچنان به قوت خود باقی بماند. بسیار مهم است که متحدان ما، حداقل تا زمانیکه تغییری در رفتار روسیه مشاهده نشده، در مورد این موضع انعطاف ناپذیر باشند. در غیر این صورت سیگنال بدی برای روسیه خواهیم فرستاد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.