«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای که بخش کوتاهی از آن روز پنج‌شنبه منتشر شد، توافق هسته‌ای با ایران را «مرده» توصیف کرد و گفت هدفش از سفر به اروپا متقاعد کردن اروپایی‌ها به خروج از این توافق نبوده است.

وی در این مصاحبه که مشروح آن ساعاتی دیگر در برنامه «نیوزنایت» شبکه «بی. بی. سی» پخش می‌شود، در پاسخ به این سوال که چطور می‌خواهد از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کند، گفت: «به هر نحوی که لازم باشد.»

او در پاسخ به اینکه آیا این مسیر به اقدام نظامی ختم نمی‌شود، گفت: «به هیچ وجه. به فشار ختم می‌شوند. فشار می‌تواند به روش‌های مختلف باشد.»

نتانیاهو افزود: «در گذشته‌ دیده‌ام که زمانی که ایران با فشار قدرتمند روبرو می‌شود، و بله، البته پاسخ نظامی باورپذیر، و در وهله نخست با تحریم‌های فلج‌کننده، آن‌ها پای میز می‌آیند.»

او در پاسخ به این گفته مجری که عنوان کرد جهان از تحریم‌ها حمایت نخواهد کرد، گفت: «این اتفاق همین حالا افتاده است. بر خلاف آنچه که یک شبکه تلویزیونی دیگر گزارش کرد، من اینجا نیامده‌ام که تلاش کنم سه کشور اروپایی را به ترک توافق متقاعد کنم.»

وی افزود: «بحث‌های من در این مورد نبود. من گفتم، توافق مرده است. تمام شده است. به خاطر نیروی تحریم‌های اقتصادی.»

مصاحبه نتانیاهو همزمان با سفر او به سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس منتشر می‌شود. او پیش از سفر گفته بود قصد دارد با سران این سه کشور درباره «فعالیت‌های مخرب ایران در منطقه» صحبت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.