خبرگزاری فلسطین‌الیوم نوشت، رژیم صهیونیستی از تشکیل یگانی ویژه برای مقابله با بادبادک‌های آتشینی که شهروندان فلسطینی از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین پرتاب می‌کنند خبر داد.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که از حدود دو هفته قبل تیمی کوچک کار مشخص کردن محل پرتاب بادبادک‌‌ها و بالن‌های آتشین و اسقاط این بادبادک‌ها به منظور جلوگیری از رسیدن آن به زمین‌های کشاورزی و باغ‌های شهرک‌نشینان را آغاز کرده است.

این رسانه‌ها مدعی شدند که این تیم موفق شده است بیش از ۳۵۰ بادبادک و بالن آتشین را سرنگون کند و در نتیجه تعداد آتش‌سوزی‌ها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین به شکل چشمگیری کاهش یافت.

منابع صهیونیستی گفتند که تیم مذکور در صورت مشاهده هرگونه بادبادک یا بالن آتشینی که از نوار غزه پرتاب می‌شود، پهپادهای کوچک کنترل از راه دور را به هوا می‌فرستند و این پهپادها به بادبادک‌ها برخورد و آن را ساقط می‌کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی در حال حاضر به دنبال توسعه این پهپادها از طریق تجهیز آن‌ها به تکنولوژی خاصی به منظور منهدم کردن بادبادک‌های آتشین و اسقاط آن است.

هرتسی هلیفی فرمانده منطقه جنوبی جدید در ارتش اسرائیل گفت که ما باید تشدید تنش باشیم و راه حل‌هایی برای بادبادک‌های آتشین پیدا کنیم.

 شبکه خبری اسرائیل "کان"  صبح یکشنبه اعلام کرد که تلاش‌های این رژیم برای مقابله با بادبادک‌های آتشین با شکست مواجه شده است.

این رسانه صهیونیستی اعلام  کرد که ارتش اسرائیل به استفاده از پهپادها برای ساقط کردن بادبادک‌های آتشین ادامه خواهد داد.

مدتی است شهروندان فلسطینی سلاح جدیدی را برای مقاومت در برابر اشغالگران به کار می‌گیرند. این سلاح همان بادبادک‌های کاغذی است که با خود شیشه‌های مشتعل حمل می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.