سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در راهپیمایی روز قدس، گفت: متاسفانه مردم فلسطین امروز مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند و راهپیمایی روز قدس نماد مبارزه با ظلم و ستم و حمایت از مظلوم است.

او با اشاره به اینکه بیش از هفت دهه از ظلم به مردم فلسطین می‌گذرد و چهار دهه است که مردم ایران با شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس نشان می‌دهند که از این مردم مظلوم دفاع می‌کنند، ‌گفت: حضور مردم ایران در راهپیمایی روز قدس نشان از یک حقیقت دارد و آن مبارزه با یک دروغ بزرگ به نام اسرائیل است. اسرائیل و رژیم صهیونیستی یک کشور دروغین است و حضور ما در این راهپیمایی نشان از دفاع از قبله اول مسلمانان است.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی پیرامون حمایت‌های وزارت ارشاد از آثاری که در حوزه فیلم و کتاب درباره روز قدس منتشر می‌شوند، گفت: قطعا ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثاری که با محوریت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، روز قدس و مبارزه با استکبار منتشر می‌شود حمایت ویژه می‌کنیم.

او ادامه داد: تلاش داریم که هم در سیر صدور مجوز و امور اداری و هم در بحث حمایت‌های مختلف مالی و فکری از آثاری که به موضوع روز قدس و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌پردازند بیشتر حمایت شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.