آسوشیتدپرس گزارش داد، رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت که روسیه باید در اجلاس گروه هفت شرکت کند و باید عضوی از این گروه باشد.

روسیه در سال ۲۰۱۴ به عنوان مجازات برای الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به خاک خود و حمایت از جدایی طلبان طرفدار مسکو در اوکراین، از این گروه اخراج شد.

انتظار می رود که سیاست های ترامپ در زمینه تجارت در اجلاس گروه هفت به چالش کشیده شود. وی همچنین برای ساماندهی به توافق های تجاری به گفته خودش غیرمنصفانه، در نشست هفت کشور صنعتی جهان، ابراز تمایل و امیدواری کرد.

سران گروه هفت کشور صنعتی در کبک کانادا گردهم آمده اند تا در مباحثی تنش زا شرکت کنند. ترامپ امروز هیچ گونه اثری از عقب نشینی از سیاست های تجاری اش نشان نداد.

در آستانه آغاز اجلاس گروه هفت، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا بر لزوم مذاکرات توام با احترام تاکید کردند، اما در عین حال از مقابله با تعرفه های اعمالی آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم خبر دادند.

انتظار می‌رود رئیس جمهوری آمریکا با برخورد نه چندان گرم کانادای میزبان و همچنین برخی دیگر از متحدان غربی آمریکا در این نشست روبه رو شود. ترامپ چندی پیش بر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا تعرفه وضع کرد و آنها را به ترتیب به ۲۵ و ۱۰ درصد رساند. ترامپ گفته که این تصمیم را در جهت مقابله با «تهدید علیه امنیت ملی» آمریکا اتخاذ کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.