"سید عمار حکیم" در این پیام با بیان اینکه با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، جهان اسلام،  روز جهانی قدس را زنده نگه می‌دارد، آورده است: جهان اسلام این روز را چون مناسبتی می‌داند که به موجب آن مذاهب مختلف دین اسلام و نیز سایر ادیان آسمانی، در یک راهپیمایی با هم متحد می‌شوند. هدف از این راهپیمایی همانا محکوم کردن غصب اولین قبله مسلمانان، و مردود دانستن تلاش‌ها برای جلوگیری از احقاق حق فلسطینیان با استفاده از سلاح و آتش افروزی است. جهانیان در این روز با برگزاری راهپیمایی آزاد، برای احقاق حقوق پایمال شده فلسطینیان به پا می‌خیزند.

وی با قدردانی از ابتکار راهبردی امام خمینی (قدس) تصریح کرده است: اقدام امام راحل، منجر به زنده و پویا ماندن همیشگی مسأله فلسطین، در جان انسان‌های آزاده سراسر دنیا شد که ظلم، برده‌داری و استکبار را نمی‌پذیرند.

حکیم با تأکید بر اینکه قدس همواره هویت اسلام و مسلمانان، و پایتخت جاودان آنان باقی می‌ماند، افزوده است: تمام تلاش‌هایی که به منظور تحریف و جعل حقایق صورت می‌پذیرد، دیر یا زود با شکست مواجه خواهد شد.

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق، با هشدار نسبت به تلاش‌ها و پروژه‌های در حال افزایش رژیم اشغالگر قدس برای تغییر بافت جمعیتی شهر قدس و نیز گسترش اسکان یهودیان و تغییر فریبکارانه ماهیت اسلامی این شهر در عمق تاریخ، از نهاد‌های بین‌المللی و در رأس آنها یونسکو، خواست تا در برابر اتفاقات پیش آمده مسیولیت پذیر باشند و از بروز چنین وقایعی جلوگیری کنند.

حکیم در پایان با درود بر مردم مظلوم فلسطین از تظاهرات‌ها به منظور احقاق حق مردم فلسطین پشتیبانی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.