ارتش رژیم صهیونیستی ویدئوی مربوط به «رزان النجار»، پرستار فعال در غزه که در حین امدادرسانی به معترضان فلسطینی به شهادت رسید را دستکاری کرده تا با فریبکاری وی را «سپر انسانی» حماس جلوه دهد.

روزنامه «ایندیپندنت» نوشته ارتش رژیم صهیونیستی بابت انتشار ویدئویی که در آن تصاویر مربوط به «رزان النجار» به نحوی دستکاری شده تا اثبات شود که او «فرشته رحمت» نبوده، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. 

این پرستار 21 ساله جمعه هفته گذشته در حین امدادرسانی به مجروحان معترض فلسطینی توسط تک‌تیراندازهای رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

روز پنجشنبه رسانه‌های وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی ویدئویی با عنوان «استفاده حماس از سپرهای انسانی بایستی متوقف شود» منتشر کردند. 

در فیلمی که رژیم صهیونیستی منتشر کرده، بخشی تقطیع‌شده از مصاحبه «النجار» با «المیادین» آورده شده که او در آن می‌گوید: «من پرستار رزان النجار هستم. من اینجا در خطوط مقدم هستم و به عنوان سپر انسانی فعالیت می‌کنم.»

اما جمله کامل «رزان النجار» که رژیم صهیونیستی ان را تقطیع کرده، این است: «من پرستار رزان النجار هستم. من اینجا در خطوط مقدم حضور دارم و به عنوان سپر انسانی به کسانی که در اینجا مجروح می‌شوند، کمک می‌کنم.»

در واقع، استفاده «النجار» از لفظ «سپر انسانی» با منظوری غیر از آنچه رژیم صهیونیستی فریبکارانه تلاش کرده از آن بهره‌برداری کند صورت گرفته و او نامی هم از «حماس» به میان نیاورده است. منظور النجار این بوده که برای امدادرسانی در تظاهرات‌ها حاضر می‌شود و به زخمی‌ها کمک می‌کند و حاضر است جانش را در این راه فدا کند. 

در فیلم‌هایی که فلسطینی‌ها از این پرستار جوان منتشر کرده‌اند او در حال دور کردن گاز اشک‌آور از معترضان زخمی دیده می‌شود و فلسطینی‌ها به همین سبب به وی لقب «فرشته رحمت» داده‌اند.

رژیم صهیونیستی در فیلمی که منتشر کرده مدعی شده که «رزان النجار» در حال پرتاب گاز اشک‌آور است و به همین سبب جزو عوامل حماس محسوب می‌شود. 

«آویخای ادرای»، سخنگوی عرب‌زبان ارتش رژیم صهیونیستی در توئیتر نوشت: «رزان النجار، آن فرشته رحمتی که دستگاه تبلیغاتی حماس می‌خواهد از او بسازد نیست.»

وی اضافه کرد: «اعتراف او مبنی بر اینکه "سپر انسانی" برای شورشی‌ها است این را اثبات می‌کند که حماس چطور در راستای اهداف خودش و اهداف ایران کل از جمعیت غزه به عنوان مهمات استفاده می‌کند.»

این ویدئو به شدت توسط فلسطینی‌ها و فعالان حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است. 

«مائیراو زونزاین»، نویسنده آمریکایی در توئیترش نوشت: «ارتش اسرائیل همیشه فلسطینی‌ها و گروه‌های حقوق‌ بشری را به دست بردن در اسناد متهم می‌کند. اما خودش، بعد از به قتل رساندن رزان النجار، این ویدئوی او را دستکاری کرده تا از او اعتبارزدایی بکند. این کار بسیار سرزنش‌آور و ریاکارانه است.»

بسیاری از کاربران در شبکه اجتماعی توئیتر هم به فیلم تحریف‌شده رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده و آن را تلاش برای توجیه جنایت توصیف کرده‌اند.

یک کاربر به نام «جو کاترون» (عکس زیر) نوشته مشخص نیست چطور دور کردن گاز اشک‌آور از مردم، می‌تواند اقدامی بد یا شنیع باشد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.