اسپوتنیک گزارش داد، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی خودداری نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دیدار با وی، سفر خود را به فلسطین اشغالی لغو کرد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای شرکت در کنفرانس یهودیان آمریکایی به فلسطین اشغالی دعوت شده بود، سفر خود به قدس را لغو کرد.

موگرینی که قرار بود پس از سفر به اردن در این کنفرانس که از سوی کمیته یهودیان آمریکا ترتیب داده شده شرکت کند، برنامه کاری خود را علت لغو این دیدار عنوان کرد.

این در حالی است که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از آن و همزمان با «خصمانه» خواندن مواضع موگرینی از سوی مقام های این رژیم، اعلام کرده بود که امکان دیدار با او در قدس را ندارد.

انصراف نتانیاهو از دیدار با موگرینی در حالی است که وی سفر اروپایی خود را به پایان رسانده و در دیدار با مقامات تروئیکای اروپا نتوانست آنها را از ادامه همکاری های برجامی منصرف سازد و آنان بهترین گزینه موجود را پیشبرد صحیح برجام دانستند.

وی در سفر خود به برلین، پاریس و لندن، با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و ترزا می نخست وزیر انگلیس دیدار کرده و تلاش کرد نظر آن ها را درباره برجام تغییر دهد.

طرف های اروپایی همواره بر پایبندی خود به برجام و تداوم تلاش ها برای حفظ این توافق هسته ای تاکید کرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.