خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد، بر اساس برنامه اعلام شد، دیدار طرفین روز سه شنبه انجام می شود و رهبر کره شمالی از این کشور وارد فرودگاه چانگ یی سنگاپور می شود.

همزمان اعلام شده که&#۳۹; ری یونگ هو&#۳۹; وزیر خارجه کره شمالی با ویویان بالاکریشنان همتای سنگاپوری خود در پیونگ یانگ در باره این اجلاس گفت و گو کرده است.

یکی از اصلی ترین محورهای نشست سران آمریکا و کره شمالی خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و ارایه مشوق های اقتصادی و امنیتی به پیونگ یانگ است.

گزارش های منتشره دیگر حاکی است که روز شنبه یک هواپیمای ایرچاینا از کره شمالی وارد سنگاپور شده است که ظاهرا سرنشینان آن مسئولان تیم پیشرو کره شمالی هستند که باید مقدمات دیدار سران با آمریکا را فراهم کنند.

انتظار می رود که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا هم روز یکشنبه وارد سنگاپور شود و وزیر خارجه سنگاپور از پیشرفت مناسب در برنامه ریزی ها برای اجلاس خبر داده است.

&#۳۹;مایک پمپئو&#۳۹; وزیر خارجه آمریکا گفته است ترامپ در صورتی که کره شمالی حاضر به خلع سلاح اتمی باشد آماده دادن مشوق های امنیتی به این کشور است.

وی در مصاحبه ای با شبکه خبری فونیکس هنگ کنگ دیدار سران دو کشور را تاریخی توصیف کرد و گفت که ارایه مشوق ها و امتیازات اقتصادی نیز منوط به بعد از اجرای برنامه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره است.

او حاضر به ارایه جزییات مذاکرات نشد اما بر اساس برنامه اعلام شده گفت و گوهای ترامپ و کیم ساعت ۹ صبح به وقت محلی در هتل کاپلا در جزیره سنتوسا سنگاپور شروع می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.