شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد، &#۳۹;پی یر گاتاز&#۳۹; گفت: پژو-سیتروئن برای این که بتواند فعالیت های خود را در ایران ادامه دهد و از تحریم های آمریکا در امان بماند، باید معافیت آمریکا را به دست آورد.

وی ادامه داد: متاسفانه مدیران گروه خودروسازی پژو سیتروئن با تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال تحریم ها علیه ایران مواجه هستند و این موضوع برای گروه خودروسازی پژو سیتروئن دردناک است و زیان مالی زیادی به همراه خواهد داشت.

ایران از نظر حجم معاملات بالاتر از چین، انگلیس، ایتالیا و آلمان نخستین بازار خارجی برای شرکت پژو سیتروئن محسوب می‌شود .این شرکت سال گذشته نزدیک به ۴۴۵ هزار دستگاه خودرو در ایران به فروش رساند.

از سوی دیگر شرکت پژو سیتروئن خاطرنشان کرده که با حمایت دولت فرانسه در تلاش است تا موافقت مقامات آمریکایی برای مستثنی شدن شرکت از مجازات‌های واشنگتن در صورت ادامه فعالیت در ایران را دریافت کند.

پژو سیتروئن از شرکت‌هایی است که بلافاصله بعد از توافق هسته‌ای ایران و پنج قدرت جهانی و به تبع آن اعلام رفع محدودیت‌ها برای همکاری تجاری با تهران برای بازگشت به بازار ایران اعلام آمادگی کرد.

«دونالد ترامپ» که از بهمن سال ۱۳۹۵ به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده است، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از برجام را اعلام کرد.

توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال ۱۳۹۴ (چهاردهم ژوئیه ۲۰۱۵) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.